Annons

Veckans bild - gammalt mög

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Är det bara jag som ruttnar lite på att veckans bild ofta är gamla bilder som redan fått miljarder kommentarer och exponerats flitigt? Det känns inte så fantasifullt eftersom många redan sett bilden. Jag tycker att veckans bild borde vara en bild som är relativt ny och "oupptäckt". Gärna publicerad under just den föregående veckan för första gången. Om det inte löpande publiceras tillräckligt bra bilder för att välja en ny varje vecka så måste det ju vara något som är fel.

Ja, så är nog men......

Med tanke på mängden både nyare och äldre är det inte helt fel att plocka upp även lite äldre bilder.
Kanske skulle det kunna var kul om det även fanns en rubrik som hette veckans nykomling.

Med det vill jag inte säga att Ni som tycker det bara är gammla bilder har fel,utan bara säga kunde det inte vara bra med både och.

Re: Ja, så är nog men......

SM7ONZ skrev:
Kanske skulle det kunna var kul om det även fanns en rubrik som hette veckans nykomling.
Jag tycker att hela begreppet "veckans" innebär att det är något nytt för veckan. Inget man rotat fram ur arkivet.

Jag har klurat lite mer på det här, och funderat på ett förslag:

-Veckans bild är en ny bild, såsom jag skrev i första inlägget.

-Som tillägg har man även "redaktionens val", eller vad man nu vill kalla det, som är en gammal bild vald med ungefär samma utgångspunkt; att den ska vara intressant och sevärd. Denna kan gärna få vara riktigt gammal, så att gamla favoriter får en ny stund i rampljuset.

Jag gillar verkligen det nya stuket på FS startsida med mycket bilder, men det kan förstås förbättras ännu mer:)
Ett ytterligare förslag till detta är att göra så att "senast valda favoriter" bara visar bilder som minst 5 personer (eller vad som kan vara lämpligt antal) valt som favorit. Det ger lite mindre flöde på förstasidan, och bör göra att det blir fler guldkorn där. Samtidigt kanske man skulle kunna samla dessa under någon slags arkivlänk, så att man kan kika vad folk valt nån vecka bakåt. Ett favoritgalleri som är lite större helt enkelt:)

Jag är helt inne på din linje här Martin, förutom när det gäller att begränsa de senast utvalda favoriterna. Om man dessutom låter "Veckans bild" ersätta portfoliobilderna blir det ännu bättre.

PGHO skrev:
Jag är helt inne på din linje här Martin, förutom när det gäller att begränsa de senast utvalda favoriterna. Om man dessutom låter "Veckans bild" ersätta portfoliobilderna blir det ännu bättre.
Portfoliobilderna begriper jag mig inte på alls. Är de slumpade eller utvalda? Det framgår inte. Dessutom kommer man ju inte till bilden när man klickar på den, utan till portfolion. Klickar man på bilden så är det ju för att man vill se just den, inte sitta och leta upp den bland massa andra bilder. Det resulterar i att jag slutat bry mig om dem alls, tyvärr.
Att begränsa favoriterna kanske är dumt, ja. Men man borde ju kunna få se lite fler valda favoriter bakåt i tiden via en arkivlänk. Så att det blir som en "pool" med favoritbilder.

Märkligt, så fort jag skriver något om FS så ignoreras tråden totalt av redaktionen. Ni kan väl säga vad ni tycker i alla fall? Är det för mycket begärt?

Jag håller med i det mesta Martin säger.

Veckans bild
Ska vara en ny bild och

Redaktionens val
Får gärna vara en gammal intressant och sevärd bild

Senast utvalda favoriter
Hmm, tänk om det är en ny bild som just uppmärksammats
och är värd att komma fram. Nej, det kan nog få vara som
det är på den punkten.

Favoritgalleri
Arkivlänk till den senaste veckans val av favoriter. Bra idé,
man hinner inte alltid med i flödet.

Portfoliobilder
Dessa har jag också undrat över. Hur fungerar urvalet där?

Annars uppskattar jag det större bildutrymmet förstasidan
har nu.

Knack knack
Vad tycker ni på redaktionen om trådens sakfrågor?

Jag vill också ha "Veckans bild" och "Veckans Nya bild" och möjlighet att se mer av "Senast utvalda favoriter" för som det är nu försvinner dom alldeles för fort.

Edit: Kul också om man kunde se hur många som har en bild som favorit.

Makten skrev:
[...]Dessutom kommer man ju inte till bilden när man klickar på den, utan till portfolion. Klickar man på bilden så är det ju för att man vill se just den, inte sitta och leta upp den bland massa andra bilder. Det resulterar i att jag slutat bry mig om dem alls, tyvärr.[...]
Håller med. Jag har tyvärr också slutat bry mig så mycket om portfoliobilderna av samma anledning.

Och jag håller med dig i den övergripande frågan för denna tråd också :)

Tre Ess skrev:
I april?

Tror mer på vårkänslorna. De har nog dragit sin kos
med trevligt sällskap. :)
Det tror inte jag, med tanke på att det svaras i andra trådar. Jag tror att det bara beror på att de är trötta på mig och mina ständiga klagomål. Nu var det egentligen inte tänkt som ett klagomål, utan en synpunkt om hur det skulle kunna bli bättre. Men när jag läser mitt första inlägg så ser det ju ut som en spya ungefär, det kanske inte är så roligt att svara på. Men sån är jag.

Tror inte på ide....

Har nog den uppfattningen att de/den som jobbar med FS har fullt upp inte bara med FS och får inte riktigt tiden att räcka till. Alla säger att man skall priotera, hur ???????????
Kom igen när man sitter med skägget i brevlådan är inte så lätt.
Take it easy, ha lite tålamod...
Tror att svar kommer.

Re: Tror inte på ide....

Roland
Har nog den uppfattningen att de/den som jobbar
med FS har fullt upp........
Take it easy, ha lite tålamod... Tror att svar kommer.
Det tror jag också. Många vill mycket.

Martin
Det tror inte jag, med tanke på att det svaras i
andra trådar. Jag tror att det bara beror på att de
är trötta på mig och mina ständiga klagomål....
Det tror däremot inte jag. Var lite snällare mot dig själv.

Hur jobbigt på en skala är det att skriva "vi har tagit del av förslaget/klagomålet/idén"? Det tar 10 sekunder.

Ibland finns inte ens de 10 sekunderna. Hade för några år sedan mycket svårt att förstå det här själv men efter att sk gått i väggen själv har det blivit "lite lättare".

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto