Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vart tar alla kommentarer vägen??

Produkter
(logga in för att koppla)

Carl Johan

Aktiv medlem
Det verkar som att alla har givit fler kommentarer än de fått. Det kan väl inte stämma?? Jag själv har givit 120 kommentarer och fått 24, vilket inte tycks vara speciellt ovanligt om man kollar på vad andra fått. Är den en enda persn som får 80% av våra kommentarer eller är det ett litet troll som springar omkring och käkar upp dem?

Nån får förklara...

Många

Det finns mååååånga medlemmar som har gett betydligt färre kommentarer än de fått.
En del har till och med gett noll.

Jag brukar faktiskt klicka på fotografens namn innan jag kommenterar och kommenterar vanligtvis bara till dem som har gett fler än de fått. Det är mitt lilla sätt att försöka vända kurvan.

De som inte ger några kommentarer bör heller inte få några, tycker jag.

Folk tar ju bort bilder

Ibland tar man ju bort bilder eller lägger dem i opublicerade album. Då "försvinner" kommentarerna. Fast jag vet inte om det är så att de som kommenterar mest tar bort många av sina bilder.

Men tar man bort eller döljer en bild så försvinner ju kommentarerna ur givarens antal givna kommentarer också. Jag plockar bort bilder rätt friskt mellan varven så ingågna kommentarer sjunker fast det tycker jag ju att de utgående också gör förstås.

Fast jag tror det finns många mindre aktiva (som syns väldigt lite) som kanske inte kommenterat lika mycket som de fått. De man ser här är ju oftast de aktiva som kommenterar och laddar upp bilder ofta.
/Lotta

Jag skäms, tar åt mig, och är sedan länge medveten om att jag tillhör dom som kommentarar för lite.
Jag har länge tänkt att jag måste göra något åt detta.

Som en förklaring (med ingen ursäkt) kan jag säga att jag bara tycker att jag vill kommentera bilder inom de kategorier jag känne rmig hemma i och bara de bilder där jag känner att jag har något konstruktivt att säga.

Men.. Jag skall jobba på att åtminstonde nå upp till att ha lika många givna kommentarer som jag fått.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar