Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vart kan man sälja kameratillbehör och utrustning?
- Trådstartare Andrewe1
- Start datum
Cyberphoto byter in en del begagnat, det har alltid funkat bra för mig. Man laddar ner ett formulär och fyller i. Efter ett tag återkommer de med ett förslag.
Man får ofta bättre betalt med att sälja privat, men till priset att det kan vara mycket jobb, oseriöst folk och liknande.
Man får ofta bättre betalt med att sälja privat, men till priset att det kan vara mycket jobb, oseriöst folk och liknande.
zosma
Aktiv medlem
Du kan även prova https://www.mpb.com/en-eu många saker får man bra pris. Sålde flera kameror och objektiv dit.
Staffan Zetterlund
Aktiv medlem
Du kan ju även prova här på FotosidanHej!
Undrar om det finns fotobutiker som köper fotoutrustning som t.ex. stativ.
Vart kan man vända sig och hur kan jag hitta dessa butiker?
Tar gärna emot tips!
handfaste Hagbart
Aktiv medlem
Scandinavien Photo i Sthlm, är det nogot?
afe
Aktiv medlem
Ja, MBP verkar betala vettiga priser. I många fall bättre än man kan sälja för privat i Sverige (troligen beroende på vår låga valutakurs).Jag säljer alltid till MPB.com. Det är smidigt, och jag har fått betydligt mer betalt än vad våra svenska butiker har erbjudit.
pysse
Aktiv medlem
här på fotosidan...blocket tradera lp fotoHej!
Tar gärna emot tips!
nbqr
Aktiv medlem
Jag har sålt en del grejer till Götaplatsens foto i Göteborg. Har fått betalt från genomsnittliga Traderapriser till runt dubbelt vad jag väntade mig. För mig har det dock gällt relativt eftertraktade kameror och objektiv, inte billigare saker som stativ, men man kan ju alltid fråga.
MedinFoto
Aktiv medlem
Jag har sålt en del grejer till Götaplatsens foto i Göteborg. Har fått betalt från genomsnittliga Traderapriser till runt dubbelt vad jag väntade mig. För mig har det dock gällt relativt eftertraktade kameror och objektiv, inte billigare saker som stativ, men man kan ju alltid fråga.
Har sålt en del till dem själv, man får lite mindre än vad man kan få här eller på Blocket naturligtvis men det är skönt att slippa all prutare, bästa kompisar och oändligt med frågor med.
HasseFor
Aktiv medlem
Hej, har sålt/bytt en del hos Cyberphoto och dom efterfrågar originalkartong men hur de påverkar priset är svårt att säga. Ser att dom ofta anger om originalkartong finns när de annonserar ut begagnade prylar. Så intresse finns helt klart. Antar att det har betydelse för hur säkert objektiv och kamerahus kan paketeras och skickas.
zosma
Aktiv medlem
På Mpb, så måste man inte ha original kartong, men om man har det så får man lite mer betalt, men tror inte det gör jättemycket.Fråga till er som sålt till en butik, mpb.com och liknande, hur intressarade är de av originalkartonger? Säljer man privat är det ju ofta väldigt viktigt att man har det men bryr sig butikerna överhuvudtaget om det?
apersson850
Aktiv medlem
Eller så finns det en allmän tro/misstanke om att den som till och med kan hålla reda på var han har kartongen också är noggrann i största allmänhet, så även med att hålla prylarna i gott skick.
Kanske. Vet inte, bara gissar.
Kanske. Vet inte, bara gissar.
MikaelAnderzzon
Avslutat medlemskap
Hej!
Tar gärna emot tips!
Jag hade sålt privat, t.e.x här eller blocket, tradera vet inte vilken sida som betalar mest. Men tror du får mer betalt då för du säljer till någon som vill ha produkten, om du säljer till butik säljer du till någon som behöver göra vinst på produkten och oftast blir erbjudandet mycket mycket sämre för butiken behöver utrymme att göra vinst.
Lycka till.
PeterEskilsson
Aktiv medlem
Tradera funkar bra. Marknaden styr. Jag har köpt och sålt hundratals grejer. En enda gång haft problem med en person som sålde ett defekt objektiv, men Traderas kundtjänst hjälpte mig med att övertyga säljaren till retur.