ANNONS
Annons

Vart kan man sälja kameratillbehör och utrustning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Andrewe1

Ny medlem
Hej!
Undrar om det finns fotobutiker som köper fotoutrustning som t.ex. stativ.
Vart kan man vända sig och hur kan jag hitta dessa butiker?
Tar gärna emot tips!
 
Även Rjala byter gärna in begagnat om du ska köpa nytt. Ibland kan man få riktigt bra betalt för sina prylar,
 
Jag säljer alltid till MPB.com. Det är smidigt, och jag har fått betydligt mer betalt än vad våra svenska butiker har erbjudit.
 
Jag säljer alltid till MPB.com. Det är smidigt, och jag har fått betydligt mer betalt än vad våra svenska butiker har erbjudit.
Ja, MBP verkar betala vettiga priser. I många fall bättre än man kan sälja för privat i Sverige (troligen beroende på vår låga valutakurs).
 
Jag har sålt en del grejer till Götaplatsens foto i Göteborg. Har fått betalt från genomsnittliga Traderapriser till runt dubbelt vad jag väntade mig. För mig har det dock gällt relativt eftertraktade kameror och objektiv, inte billigare saker som stativ, men man kan ju alltid fråga.
 
Jag har sålt en del grejer till Götaplatsens foto i Göteborg. Har fått betalt från genomsnittliga Traderapriser till runt dubbelt vad jag väntade mig. För mig har det dock gällt relativt eftertraktade kameror och objektiv, inte billigare saker som stativ, men man kan ju alltid fråga.

Har sålt en del till dem själv, man får lite mindre än vad man kan få här eller på Blocket naturligtvis men det är skönt att slippa all prutare, bästa kompisar och oändligt med frågor med.
 
Fråga till er som sålt till en butik, mpb.com och liknande, hur intressarade är de av originalkartonger? Säljer man privat är det ju ofta väldigt viktigt att man har det men bryr sig butikerna överhuvudtaget om det?
 
Hej, har sålt/bytt en del hos Cyberphoto och dom efterfrågar originalkartong men hur de påverkar priset är svårt att säga. Ser att dom ofta anger om originalkartong finns när de annonserar ut begagnade prylar. Så intresse finns helt klart. Antar att det har betydelse för hur säkert objektiv och kamerahus kan paketeras och skickas.
 
Fråga till er som sålt till en butik, mpb.com och liknande, hur intressarade är de av originalkartonger? Säljer man privat är det ju ofta väldigt viktigt att man har det men bryr sig butikerna överhuvudtaget om det?
På Mpb, så måste man inte ha original kartong, men om man har det så får man lite mer betalt, men tror inte det gör jättemycket.
 
Eller så finns det en allmän tro/misstanke om att den som till och med kan hålla reda på var han har kartongen också är noggrann i största allmänhet, så även med att hålla prylarna i gott skick.
Kanske. Vet inte, bara gissar.
 
Hej!
Undrar om det finns fotobutiker som köper fotoutrustning som t.ex. stativ.
Vart kan man vända sig och hur kan jag hitta dessa butiker?
Tar gärna emot tips!

Jag hade sålt privat, t.e.x här eller blocket, tradera vet inte vilken sida som betalar mest. Men tror du får mer betalt då för du säljer till någon som vill ha produkten, om du säljer till butik säljer du till någon som behöver göra vinst på produkten och oftast blir erbjudandet mycket mycket sämre för butiken behöver utrymme att göra vinst.

Lycka till.
 
Tradera funkar bra. Marknaden styr. Jag har köpt och sålt hundratals grejer. En enda gång haft problem med en person som sålde ett defekt objektiv, men Traderas kundtjänst hjälpte mig med att övertyga säljaren till retur.
 
Du tjänar ju definitivt mer på att sälja privat istället. Butiker tenderar att betala dåligt för saker då de ju som nämnts måste gå med vinst på produkten.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.