Annons

Vart köper ni era grejer? (fysiskt)

Produkter
(logga in för att koppla)

drakelicious

Aktiv medlem
Vart köper ni era kameror/objektiv?

Köpte min senaste kamera från Media Markt, vet inte vart nästa köps ifrån.

Media Markt, Net on Net eller Japanphoto, vilken tycker ni man ska gå till?

Fotokungen eller Kameradoktorn om du bor i eller i närheten av Stockholm. Bra priser och mycket bra service.

Jag handlar hos Swefo eller Cyberphoto, fast oftast så blir det hemkörning från Cyberphoto då det kostar ungefär samma som att ta bussen dit.

Alltså, jag gillar att diskutera mina köp med kunnig personal, även om jag vet är är säker på vad jag ska ha. Det är betryggande på nåt sätt att handla i en fysisk butik under de omständigheterna. Så, eftersom jag bor i Stockholm blir det företrädesvis Scandinavian Photo eller, tidigare när jag körde Canon, Rajala. Någon gång via nätet, och då Cyberphoto, som också ger personlig service i den mån detta går på grund av avstånd. Enstaka gånger tidigare per annons, Fotosidan. Aldrig fotoprylar via Blocket. Aldrig Media Markt eller nåt annat av de stora varuhusen.

Det är viktigt med personlig service, och hellre betalar jag några kronor mer för att sådan service ska finnas.

Fotokungen i Stockholm är bra, speciellt på Canon. Har handlat en hel del på både Scandinavian och Rajala också, både i Stockholm och Malmö.

Men skulle nästa kamera vara flera tusen billigare på Mediamarkt skulle jag inte tveka att gå dit. Mina datorer har jag köpt både där och i Mac-fackhandel.

De flesta av er här typ bara nämnt onlinebutiker fast jag skrev fysiska xD. Cyberphoto är säkert jätte bra, men vill kunna åka direkt till affären samma dag om jag får problem med grejerna.

De flesta av er här typ bara nämnt onlinebutiker fast jag skrev fysiska xD. Cyberphoto är säkert jätte bra, men vill kunna åka direkt till affären samma dag om jag får problem med grejerna.

Håller med. Därför handlar jag för det mesta på Scandinavian Photo - personlig service är alltså viktigt. Känner mig i detta fortfarande tveksam till de stora kedjorna, typ Media Markt.

Uppsala Fotokompani är enda stället jag köper nya saker på om något beg ska köpas blir det via FS annonsdel, men jag gillar att få peersonlig service av kunnig personal och att jag kan komma in i butiken och få hjälp direkt om något skulle krångla.
Priserna skiljer i princip inte mellan UFK och tex Cybephoto och andra webbshoppar och när det gör det är det bara lite och det är det värt att ha den fysiska kontakten om något blir fel.

UFK har en filialbutik i Västerås (Västerås Fotokompani) om den är närmare samma ägare och fina service men jag bor ju i Uppsala ;-)

Jag tackade min skapare att jag köpte min förra kamera en1DsMarkIII från lokala kamera affären på min hemort. Jag fick via butiken kamerans hela innandöme utbytt på garanti. Om jag skulle ha köpt kameran från ngn näthandlare skulle garantin ha stannat vid första servicen. Nu åkte kameran in tre gånger innan de beslöt byta allt. Så mitt råd till alla, som orkar lyssna, köp från den fysiska närbutiken ifall det är fråga om lite dyrare exemplar du inhandlar.

Har handlat en hel del av Schöneers ,där har jag alltid fått hjälp med mina inköp.T.e.x hade tappat ett litet lock som skulle sitta under kameran,blev en arkeologisk utgrävning bakom disk japp där hittade vi ett passande lock.Nu har det på sista tiden blivit mest begagnade analoga samt en hel del film.
Sedan finns Wibergs Foto vid Karlavägen. Båda affärerna finns i Stockholm .

Ha en bra fotosommar / Per

Jag tackade min skapare att jag köpte min förra kamera en1DsMarkIII från lokala kamera affären på min hemort. Jag fick via butiken kamerans hela innandöme utbytt på garanti. Om jag skulle ha köpt kameran från ngn näthandlare skulle garantin ha stannat vid första servicen. Nu åkte kameran in tre gånger innan de beslöt byta allt. Så mitt råd till alla, som orkar lyssna, köp från den fysiska närbutiken ifall det är fråga om lite dyrare exemplar du inhandlar.

Tillverkarnas produktgaranti är likvärdig, oberoende om du köpt produkten i en webbutik eller i den fysiska närbutiken. Jag är tämligen säker på att du hade fått samma garantiservice om du köpt av Cyberphoto eller Scandinavian.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar