Annons

Vart köpa visitkort?

Produkter
(logga in för att koppla)

Istvan84

Aktiv medlem
Hej på er alla igen =)

Nämligen så att jag vill köpa visitkort, satt igår flera timmar med att designa en själv, då jag såg en annons för 500kort för endast 79kr eller vad det nu var. Men när jag väl var klar med den, och skulle betala, så blev det ändå typ 130kr för korten, 150kr i frakt + moms på allt med. Och då skulle frakten ta 14 dagar :S

Jag vill ha mina visitkort inom en vecka, max! Inte 2 veckor och tycker att betala 200kr inkl moms för frakt är ju helt otroligt, jag menar, jag betalade i frakt för mina mc-kläder 160kr, då var det en hjälm, skinställ, handskar, stövlar & ryggskydd från tyskland. 500 visitkort och 200kr.

Var väl mest inte pengarna, ville jag har expressfrakt på 3dagar kostade det typ 350 spänn.

Så har ni några bra sidor att rekomendera? Så man kan beställa sina kort och ha de efter en normal tid (några dagar) utan att frakten ska kosta orimligt mkt?

MVH
Istvan

Jag satt också och skulle beställa visitkort för någon månad sedan och när man väl hade lagt ihop allt så vart det skitdyrt.

Sen vill man att de ska se bra ut och vistaprint som gör reklam överallt, deras är jag inte så impade av, sett några och de är fransiga i kanterna och flammiga.

Så efter många om och men så beställde jag 100st som test från optimalprint.com.
Så här såg beställningen ut.

(100 Visitkort ( 90x55 mm - Ensidig - Fullfärg - Pris: 0,00 kr
+ Denna produkt produceras med lack på ena sidan - Pris: 49,00 kr
1 Visitkortshållare - Pris: 99,00 kr

Frakt: 58,00 kr
Moms(25%): 45,95 kr
Totalt: 229,75 kr )

Jag hade korten på 5 dagar och är ruskigt nöjd!
Så jag rekommenderar dem till 110%

Själv har jag bara positiva erfarenheter av www.visitkort.se

Inga dolda kostnader. De är inte billigast, men med de valmöjligheter de bjuder på, plus servicen, så är det för mig inte mycket att orda om. I mitt fall skickade de omgående först pappersprover, och sedan provtryck av min design på de två papperstyper jag tvekade mellan. När jag väl bestämt mig gick det snabbt, de måste ha tryckt upp mina kort samma dag jag gav mitt ok till deras korrektur.

Jag valde den enklast möjliga varianten, dvs köpte bordsplaceringskort i en pappershandel som är vita, tjockt strukturpapper i visitkortsstorlek och därefter så skrev jag helt enkelt själv min info på korten. De kostade runt 20kr för 30 kort och penna hade jag ju hemma. De blir personliga och unika eftersom varje kort är handskrivet. :)

/ Magnus

Vistaprint kör visitkort i HP Indigo 7000. De printrarna brukar ge utmärkt resultat, om de är rätt inställda.

Jag valde den enklast möjliga varianten, dvs köpte bordsplaceringskort i en pappershandel som är vita, tjockt strukturpapper i visitkortsstorlek och därefter så skrev jag helt enkelt själv min info på korten. De kostade runt 20kr för 30 kort och penna hade jag ju hemma. De blir personliga och unika eftersom varje kort är handskrivet. :)

/ Magnus

Den personlighet och unicitet som mina visitkort i så fall hade haft tror jag ingen mottagare mäktat med. Man vill ju att kontaktuppgifterna på kortet ska vara användbara också...

Jag testade också Vistaprint. Först stod det med stora bokstäver att det var gratis ! Sedan slussades man igenom olika tillägg som följdes av nästa tilägg. Det som skulle va´ gratis slutade på "300:- nått...
När jag betalade med mitt visa-kort blev det nått strul och det drogs dubbelt... Sen när jag skulle kontakta dom så hamnade jag i samspråk i telefon med en företagsrepresentant som satt i "Jamaica" !!
Men jag fick tillbaka mina pengar så det va´ ju bra så"...
Men jag vågar inte beställa där igen dessutom tycker ja´ (som amatör) att det blev en aning dyrt.

Det slutade med att jag gjorde eget i Photoshop (9 på ett A4 ark) som jag skärde till med min papperskärare. Och det är jag ganska nöjd med !

Bilagor

• Namnlöst-1.jpg
    Namnlöst-1.jpg
    26.9 KB · Visningar: 2,906
Jag har själv använt vistaprint till mina visitkort och kan inte vara mer än nöjd. Tror att jag betalade runt 250 kr exkl. moms (inkl. frakt) för 500 st. Som många andra här hade jag också gjort en egen design i photoshop som jag laddade upp.

Visst är deras faktkostnader oskäligt höga, men å andra sidan betalar man nästan ingenting för själva korten. Så det jämnar väl ut sig i slutändan.

moo.com där kan du t om få olika bilder på varje visitkort... otroligt bra reklam eftersom du samtidigt kan använda dem för att visa upp dina olika bilder innan du slutligen ger kunden ditt visitkort

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto