Annons

Vart är det billigast?

Produkter
(logga in för att koppla)

C.H.R.I.S.T.I.A.N

Aktiv medlem
Jag har kollat omkring lite nu efter en D70 med ett 18-70 mm objektiv. Mest på nätet.
Men jag undrar ifall det är nån som vet vart det är billigast, om man nu kan säga så. Behöver inte vara på nätet. Och hur länge väntetiden är på det stället.

Tack/ Christian

Billigast är om du köper den på EBAY.com.
Mycket trevliga säljare från Japan etc.
Gå in på "Refine Search" och klicka i att de varor som visas när du söker ska vara tillgängliga till sverige.

Även om du åker på moms och tull så är det 15-20 % billigare än i vilken affär som helst i Sverige.

Sen kan du be säljaren att redovisa ett lägre värde på paketet och därmed få mindre i moms. Men då får du inte ut lika mycket pengar som du betalt om varan skulle förolyckas (vilket jag inte hört talas om att den gjort någonsin)

Har själv beställt saker därifrån. När värdet står i hongkopng dollars så är chansen ganska liten att man åker på moms :)

Maila gärna om du undrar något mer.

Hoppas du hittar nått bra!

Hur är det med fotobutiker. Om man inte tittar på nätet. Vart är det någorlunda billigt då. Själv så bor jag i Karlstad, vet inte hur många butiker som har den här. Men det kan vara intresant att veta ifall man åker förbi nån trevlig stad.

Expert på Drottninggatan i Karlstad hade en i skylten när jag gick förbi där fredagen den 16/4. Köp gärna en av Klings glassar, t ex M-400 i butiken till vänster om Fuji, även den på Drottninggatan, för att fira inköpet av D70.

RolandM skrev:
Expert på Drottninggatan i Karlstad hade en i skylten när jag gick förbi där fredagen den 16/4. Köp gärna en av Klings glassar, t ex M-400 i butiken till vänster om Fuji, även den på Drottninggatan, för att fira inköpet av D70.
Jo, be dem demonstrera den för dig, men läs på så du själv vet det du vill innan. De är proffs på att inte veta vad de säljer;) Ser man till att ha gott om tid för fel och missar i vad man vill ha/se hos dem så kan man alltid kliva ut med ett gott skratt sedan.. Särskilt billiga brukar de inte vara heller. Har du vägarna till andra städer kan jag nästan lova att det lönar sig att inte handlai K-D.

Åh, jag måste bara få berätta vad jag såg under en lunchpromenad i Skara härom veckan....

Efter en trevlig (och god) lunch på det nyöppnade matstället (fd fiskaffären) så behövde vi gå av oss lite av det goda. Gick förbi Expertbutiken vid torget när kollegan minns att han behöver göra en avstickare in till urmakeriet bredvid Expertbutiken. Jag hängde inte med in till urmakeriet utan strosade tillbaka till Expert för att kolla i skyltfönstren lite medan jag väntar. Och där på en pidestal står en Canon 300D, och så här lyder texten på prislappen/skylten: Kamera + zoomobjektiv 12900:- inkl moms, Canon D100. Tänkte ett tag skoja med dem lite och säga att de skulle få sälja en D100 för 12900:- till mig ;), men eftersom jag inte var säker på att de skulle förstå skojet så lät jag det vara.

Ja, detta var aningen OT men händelsen får mig att le varje gång jag tänker på det.

/AnnaKarin

Nitobert skrev:
kolla i tyskland, då slipper du tull och moms.
...men måste å andra sidan skicka kreditkortsnummer. Det är värt en slant att undvika tycker jag.

Technicdirekt är förstås mycket billiga och har gott rykte. Nomatica däremot verkar vara bäst att undvika.

det finns flera som skickar mot postförskott som vanligt.
och om du använder E-kort så behöver du inte riskera ditt eget kort.

Du kan också betala genom att föra över pengar från din bank till affärens bank. Så gjorde jag när jag köpte min Contax G2 med 35-70 hos New York Camera (!) i Tyskland.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar