martin.lindstedt.98
Medlem
Jag fick ge 7200 kr för kameran. Men det spelar enligt mig ingen roll om jag betalade 5000 kr för kameran, den ska beskrivas någorlunda korrekt i annonsen. Både att gummit släpper på Nikonhusen och att en Nikon D3 kan vara rejält sliten är inga nyheter för mig, inte heller att säljare ljuger i annonser ibland. Kameran jag fick och nu har skickat tillbaka hade blivit en dyr affär, har läst att det kostar över 2000 kr att byta gummi (någon som vet?) och detta behövdes akut och för över 9000 kr får man en riktigt fin D3. De knappar som var defekta är ju heller inte så kul, kändes som att knappen för exponeringskomp. kunde fastna intryckt när som. Och enligt Murphys lag kommer det hända på fältet när man inte har ett reservhus med sig.
Hur folk väljer att behandla sina kameror lägger jag mig inte i men jag accepterar inte att det ska ljugas och myglas när man säljer grejer, beskriv slitage och defekter på ett schysst sätt. Det går utmärkt att sälja även sliten utrustning.
Hur folk väljer att behandla sina kameror lägger jag mig inte i men jag accepterar inte att det ska ljugas och myglas när man säljer grejer, beskriv slitage och defekter på ett schysst sätt. Det går utmärkt att sälja även sliten utrustning.