martin.lindstedt.98
Medlem
Vet inte om det är rätt forum för detta men rätta mig gärna. Har köpt en begagnad D3 som finns annonserad både här och på blocket, båda annonserna ligger fortfarande uppe. Idag fick jag hem kameran som skickades via blocketpaketet. Jag börjar med att citera annonstexten här från fotosidan:
Säljes: Nikon D3 Kamerahus Bra skick!
Hej säljer nu mitt Nikon D3 kamerahus!
Inköpt hos Scandinavian Photo i Mölndal. Gått ca 80.000 exp. (Klarar minst 250-300k enligt nikon) Mycket bra skick! Finns att hämtas i Göteborgsområdet eller skickas mot förskottsbetalning!
Originalkartong med alla sladdar och laddare medföljer givetvis.
Jag har nu idag packat upp kameran och testat den och kan snabbt konstatera följande:
- On/off ringen är trög
- Flertalet märken och skav, ställvis hårt, på hörn och knappar. Färgen helt avskavd på flera platser.
- Repor och märken på samtliga tre displayer
- Limrester på knappen för exponeringskompensation, knappen är också trög att trycka ner och känns stum.
- Smutsig utvändigt och invändigt
- Gummit på högersidan med dålig passform (har svällt) och delvis löst
- Gummit på batteriluckan hårt slitet och egenhändigt omlimmat med tydliga limrester som runnit ner över kameran
- Gummit på vänstersidan nästan helt löst
- Kameran har gått ca 129700 exponeringar
Eftersom kameran beskrivs vara i "mycket bra skick" och gått ca 80000 eller 90000 (enligt blocket) exponeringar anser jag att varubeskrivningen är grovt missvisande och vill gärna berätta det så andra slipper samma bekymmer som mig. Kameran kommer självklart skickas tillbaka till köparen.
Säljes: Nikon D3 Kamerahus Bra skick!
Hej säljer nu mitt Nikon D3 kamerahus!
Inköpt hos Scandinavian Photo i Mölndal. Gått ca 80.000 exp. (Klarar minst 250-300k enligt nikon) Mycket bra skick! Finns att hämtas i Göteborgsområdet eller skickas mot förskottsbetalning!
Originalkartong med alla sladdar och laddare medföljer givetvis.
Jag har nu idag packat upp kameran och testat den och kan snabbt konstatera följande:
- On/off ringen är trög
- Flertalet märken och skav, ställvis hårt, på hörn och knappar. Färgen helt avskavd på flera platser.
- Repor och märken på samtliga tre displayer
- Limrester på knappen för exponeringskompensation, knappen är också trög att trycka ner och känns stum.
- Smutsig utvändigt och invändigt
- Gummit på högersidan med dålig passform (har svällt) och delvis löst
- Gummit på batteriluckan hårt slitet och egenhändigt omlimmat med tydliga limrester som runnit ner över kameran
- Gummit på vänstersidan nästan helt löst
- Kameran har gått ca 129700 exponeringar
Eftersom kameran beskrivs vara i "mycket bra skick" och gått ca 80000 eller 90000 (enligt blocket) exponeringar anser jag att varubeskrivningen är grovt missvisande och vill gärna berätta det så andra slipper samma bekymmer som mig. Kameran kommer självklart skickas tillbaka till köparen.