Jag håller med tidigare inlägg om att handla på icke "fack-special-handel" Själv har jag genom åren handlat i "riktiga" fotoaffärer. Personalen har specialkunskap om det dom säljer, du får professionel hjälp och råd.
Tyvärr är det nog så inom all handel idag, att du får den service och kunskap du betalar för.
Som ex, för längesedan stod jag med en blus för 100:- på H&M och väntade på att få betala. Det var lång kö, och någon klagade på den dåliga servicen.. Visst, damen ifråga hade säkert kunna få superservice och hjälp direkt, men hade hon varit beredd att betala det påslaget det blivit på blusen för personal kostar pengar.
Ett annat exempel, min arbetskamrat köpte en ny TV på SIBA, kostade några 100-lappar mindre än min nyinköpta.. men, men.. det blev problem med arbetskamratens TV, så hon fick åka några vändor fram o tillbaks innan allt var ok..
Min TV levererade affären, ställde in alla kanaler och donade, inkl. tog med den gamla.
Ibland kan billiga köp, bli dyra köp också.
Samtidigt skall man i semestertider tänka på att det är mycket extrapersonal i affärerna, som kanske inte hunnit lära sig hela sortimentet.
Huvudsaken är ju vad jag förstår i det här fallet att Netonet har gjort ett misstag, men försöker rätta till det så gott det går.
Avslutningsvis, jag tror mycket på, speciellt när det gäller specialfackhandel, att man skall hitta "sin" butik, hålla sig till den. Det brukar löna sig, framförallt den dagen problemen uppstår