Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varning för Netonnet

Produkter
(logga in för att koppla)

pow

Aktiv medlem
Köpte ett sigma hos Netonnet enligt nedan:

Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro – Canon EF

Priset 1590:-

Billigt, kollade att det verkligen utlovades "APO", det finns ju två 70-300, ett billigare utan APO.

Vad fick jag ? Jo det billiga, enklare.

Får i och för sig returnera det men....

Visst förstår jag att du blev sur, men att sänka hela företaget pga en ynka miss är väl ändå att ta i lite?
Har du talat med dem om saken och gett dem en chans att rätta till sin fadäs?

pow skrev:

Ja men vad är problemet då? Alla företag kan göra fel... Får du retunera och dom skickar den riktiga gluggen så är det väl inga problem...

Förövrigt kan man ju fundera lite på vad det är för fotostjärnor som jobbar på dom där företagen...så att dom tar fel på snarlika produkter kanske man får leva med om man handlar från "altt i allo" varuhus

Netonnet brukar vara OK

Jag vill inte sänka hela företaget utan bara varna andra för att drabbas, det står fortfarande fel på deras hemsida.

Har reklamerat och får returnera linsen men det blir ju en del krångel för mig.

Re: Re: Varning för Netonnet

Kalle_B skrev:
Ja men vad är problemet då? Alla företag kan göra fel... Får du retunera och dom skickar den riktiga gluggen så är det väl inga problem...

Förövrigt kan man ju fundera lite på vad det är för fotostjärnor som jobbar på dom där företagen...så att dom tar fel på snarlika produkter kanske man får leva med om man handlar från "altt i allo" varuhus

De har inte APO-versionen av objektivet, det är
det billigare de säljer under fel benämning.

så du kommer inte få den riktiga gluggen?

Jaha.. ja då är det ju kasst... men som jag sa innan, dessa personer vet nog knappast skillnaden... göralla mina inköp över disk i riktiga fotoaffärr, men medrespekt för dom som inte bor nära sådan så kan man ju via postorder handla av "riktiga" fotoaffärer..

Affärer som NetonNet, SIBA, ONOFF,ELgiganten och allt vad dom nu heter, dit går jag bara för prylar jag struntar i kvaliten..typ MP3spelare.. endera låter det eller inte, en musikälskande HIFI nisse skulle säkert skratta, men vi har alla olika prioriteringar...

pow skrev:
Köpte ett sigma hos Netonnet enligt nedan:

Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro – Canon EF

Priset 1590:-

Billigt, kollade att det verkligen utlovades "APO", det finns ju två 70-300, ett billigare utan APO.

Vad fick jag ? Jo det billiga, enklare.

Tråkigt... men har du provat optiken?

Re: Re: Re: Varning för Netonnet

pow skrev:
De har inte APO-versionen av objektivet, det är
det billigare de säljer under fel benämning.

Stå på dig..
har du skriftligt att du beställt APO gluggen för de priset, så ska de leverera DEN gluggen för DE priset... Så de lär sig...

Re: Re: Varning för Netonnet

Damm på sensorn skrev:
Tråkigt... men har du provat optiken?

Det är inte relevant, Objektivet ("utan APO")kostar hos Scandinavian Photo 1450:-, billigare än Netonnet. Hade jag velat ha det kunde jag köpt det där istället.

Frågan är vad som gäller här. De bör väl ändå leverera det utlovade objektivet. Kanske har du rätt att få ett APO-objektiv trots allt.
Okunnig personal är ingen ursäkt.

Du ska väl i alla fall inte behöva betala avgifter och fraktkostnader som du tvingats på i onödan? Låt de i så fall betala tillbaks till dig.

Som ett tidigare inlägg sa, har dom skrivit att det är ett visst objektiv så skall dom leverera just DET objektivet...om det så betyder att dom måste beställa ett från en annan leverantör och sen skicka det til dig.....då lär dom sig att se till at det står rätt saker i annonserna/hemsidan........kontakta konsumentverket om dom inte ger dig rätt av sig själva.

Själv är jag luite feg ibland fast man kanske har rätt, men jag har en vän som brukar få det mesta som han SKALL ha när dom skrivit/märkt ut varor fel.
Dom i kassan/butiken burkar aldrig ge med sig,då ber han att dom hämtar butikschefen,.....och vips har han sina varor som dom lovat och sen får medarbetarna märka om varor ha ha.

Lite svårare när det är enbart nätbolag, men det borde ju gå.

Mvh.

Jag håller med tidigare inlägg om att handla på icke "fack-special-handel" Själv har jag genom åren handlat i "riktiga" fotoaffärer. Personalen har specialkunskap om det dom säljer, du får professionel hjälp och råd.

Tyvärr är det nog så inom all handel idag, att du får den service och kunskap du betalar för.

Som ex, för längesedan stod jag med en blus för 100:- på H&M och väntade på att få betala. Det var lång kö, och någon klagade på den dåliga servicen.. Visst, damen ifråga hade säkert kunna få superservice och hjälp direkt, men hade hon varit beredd att betala det påslaget det blivit på blusen för personal kostar pengar.

Ett annat exempel, min arbetskamrat köpte en ny TV på SIBA, kostade några 100-lappar mindre än min nyinköpta.. men, men.. det blev problem med arbetskamratens TV, så hon fick åka några vändor fram o tillbaks innan allt var ok..

Min TV levererade affären, ställde in alla kanaler och donade, inkl. tog med den gamla.

Ibland kan billiga köp, bli dyra köp också.

Samtidigt skall man i semestertider tänka på att det är mycket extrapersonal i affärerna, som kanske inte hunnit lära sig hela sortimentet.

Huvudsaken är ju vad jag förstår i det här fallet att Netonet har gjort ett misstag, men försöker rätta till det så gott det går.

Avslutningsvis, jag tror mycket på, speciellt när det gäller specialfackhandel, att man skall hitta "sin" butik, hålla sig till den. Det brukar löna sig, framförallt den dagen problemen uppstår

Friskrivning

Om man går in på deras hemsida, tittar på köpvillkor så friskriver dom sig mot eventuella fel

Re: Friskrivning

SGÖ skrev:
Om man går in på deras hemsida, tittar på köpvillkor så friskriver dom sig mot eventuella fel
Precis. Men det skadar ju inte att påpeka dina besvär och snällt fråga om du kan få ett minneskort eller liknande. Och de ska självklart stå för frakten båda vägarna.

/Pontus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar