ANNONS
Annons

Varning för MediaMarkt i Lund

Produkter
(logga in för att koppla)

iqläskback

Avslutat medlemskap
Hej alla . Ville bara säga att jag råkade köpa en Canon Powershot S90 som var felaktigt och gav dåliga bilder på Mediamarkt i Lund och när jag ska byta den så vägrar ta dom ta emot den och skyller på mig fast att bilderna har en hinna av sudd och brus redan vid iso100 . Tycker det är skam att dom inte tar emot kameran som helt klart är felaktig . Ville bara varna för denna butik .

Lägg upp några exempelbilder. Det kanske finns en naturlig förklaring till varför bilderna ser ut som de gör.

Tycker MediaMarkt i Lund brukar vara bra att diskutera med om det är något man är missnöjd med när det gäller en produkt.

Lägg upp några exempelbilder. Kommentera gärna vad du förväntade dig också (visst brus på ISO 100 kan nog förväntas med en kompakt).

Typ hela bilden blir brusig och suddig . Ingen större skärpa i bilden . Allt tyder på att något är fel . Fotar man i Auto läget blir det jättesuddigt .

Bilderna ser ut som dom är tagna med en kamera för 700- 800 kr och så ska inte bilderna från en frisk S90 se ut , dom ska vara klara fina och SKARPA men då min är felaktig blir dom usla . Väldigt platta och brusiga också

det är väl bara att du lämnar in den på garantireparation, det kan du ju göra direkt till någon av Canons verkstäder.

Inte bara att dom är besvärliga och vägrar , dom ljuger också och säger att dom har kollat på bilderna vilket dom inte gjorde . Nej dom är verkligen inte seriösa

Inte bara att dom är besvärliga och vägrar , dom ljuger också och säger att dom har kollat på bilderna vilket dom inte gjorde . Nej dom är verkligen inte seriösa

Fast är det seriöst att klaga på dem och sedan inte visa några bilder? Vi hör ju bara din sida av saken och har ingen aning om vad du förväntade dig eller vilka inställningar du använde (mer än ISO 100).

Får vi se några bilder, eller ? Du gnällt så det räcker nu. De flesta vet ju dessutom hur MM ställer sig till ev. returer.

edit. såg att Kristoffer hann före.

Kan inte se något fel på den bilden, varken brus eller skärpa. Men bilden är förstås alldeles för liten för att kunna göra några som helst uttalanden om kameran, du måste lägga ut en bild i full storlek om det skall vara någon idé.

Kan inte se något fel på den bilden, varken brus eller skärpa. Men bilden är förstås alldeles för liten för att kunna göra några som helst uttalanden om kameran, du måste lägga ut en bild i full storlek om det skall vara någon idé.
Full storlek är tyvärr för stort för fotosidans regler

Oavsett filstorlek så såg den väl helt normal ut för att vara från en kompaktkamera, om än en av de bättre. Förstår inte riktigt denna tråd.

Gör ett utsnitt från en annan bild med fler valörer, informera om var du lagt skärpan. Sett till exifdata ser den i denna storlek "normal" ut, men motivet är inte så lätt att bedöma.

För övrigt har jag handlat på flera olika Media Markt och alltid blivit väl bemött när jag haft något att anmärka på. Senast idag var jag tvungen att returnera ett objektiv som var defekt och blev exemplariskt bemött.

Handlar mycket om att verkligen kunna påvisa vad som är fel. Du kunde exempelvis bett personalen om att få jämföra med ett annat exemplar av kameran på något motiv inne i butiken istället för att utfärda varning.

Du kanske har rätt i att kameran avviker från toleranserna, men du kan också förväntat dig för mycket av kameran.

Jag tror inte för ett ögonblick på att MM skulle vägra att byta ut en kamera om du verkligen kan påvisa ett fel.

Gör ett utsnitt från en annan bild med fler valörer, informera om var du lagt skärpan. Sett till exifdata ser den i denna storlek "normal" ut, men motivet är inte så lätt att bedöma.
För övrigt har jag handlat på flera olika Media Markt och alltid blivit väl bemött när jag haft något att anmärka på. Senast idag var jag tvungen att returnera ett objektiv som var defekt och blev exemplariskt bemött.
Handlar mycket om att verkligen kunna påvisa vad som är fel. Du kunde exempelvis bett personalen om att få jämföra med ett annat exemplar av kameran på något motiv inne i butiken istället för att utfärda varning.
Du kanske har rätt i att kameran avviker från toleranserna, men du kan också förväntat dig för mycket av kameran.
Jag tror inte för ett ögonblick på att MM skulle vägra att byta ut en kamera om du verkligen kan påvisa ett fel.
Enligt vad dom sagt till en och i mailen är väldigt ovilliga att byta ut kameran tyvärr .

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar