statemachine
Avslutat medlemskap
Jag skulle vilja utfärda en varning för http://www.fotomenyn.com, en tjänst från VSFL. Beställer du härifrån, riskerar du att åka på postförskottsavgifter trots att det inte finns någon information om det på sidan. Jag har försökt få tillbaka pengarna från VSFL utan framgång, vilket framgår i mailkonversationen som jag inkluderar här nedan.
----
Är det meningen att man ska behöva betala postförskottsavgift på en massa extra om man beställer via Ateljé Roffes i Askersund?
-
Hej Marcus!
Jag förstår inte riktigt. Beställer du bilder för att hämta hos Atelje Roffes i Askersund och får betala avgifter utöver vad dina bilder kostar?
-----
Ja, precis!
Utöver bildkostnaden så tillkommer postförskottsavgift.
-
Hej igen!
Du är alltså en kund som har beställt bilder hos denna butik och han tar en extra kostnad av dig för detta.
Det är tyvärr inget vi kan göra något åt. Hur butikerna tar betalt av sina kunder har vi ingen möjlighet att styra.
----
Nu är det ju så, att det borde finnas information om att ni skickar ut bilderna till era "ombud" med postförskott.
Detta medför ju en såpass stor extrakostnad att butiken inte bara kan betala och bjuda på den. Om ni ska skicka ut grejerna med postförskott så kan ni väl lika gärna skicka dem direkt till kunden! Eventuellt erbjuda förskottsbetalning så man slipper de nära 100 kronorna.
Mvh Marcus
-
Hej igen!
Om en butik får sina labbarbeten till butiken som postförskott är det p.g.a. orsaker av ekonomisk art.
Du kan välja att få bilderna hem genom att gå in på www.bildnet.nu
Tillkommer en fraktkostnad på 45:00
----
OK, men råkar man välja "fel" butik, så kan man alltså räkna med att få betala postförskottsavgift, utan att detta informeras om på er sida?
-
Jag har aldrig hört om detta tidigare, att en butik tar ut ett postförskott på de bilder som beställts via denna butik.
Det är inte aktuellt att lägga ut en sådan information. finns nog bara denna enda.
Det skulle ju inte vara så säljande precis.
----
Men det är ju ändå ni som har skickat mina bilder till Ateljé Roffes med postförskott!
Mvh Marcus
-
Det är p.g.a. att kunden är skyldig pengar och att vi inte kan skicka mera utan att få betalt vid leverans.
Men som sagt jag har aldrig hört någon kund som tar ut postförskott av sina kunder för att han inte betalat sin leverantör.
----
Det var första gången vi beställde så det kan inte stämma.
Hur ska man göra för att få tillbaka de pengar vi betalade extra?
Mvh Marcus
-
Hej Marcus!
Det får du upp med butiken. Det är inget vi kan hjälpa dig med.
----
Men det var ju ändå ni som skickade bilderna till butiken med postförskott? Varför gjorde ni det överhuvudtaget? Ni kan väl inte begära av butiksägaren att betala postförskottsavgiften?
Marcus
-------------------
Ska det vara såhär? Vad tycker ni? Jag har fortfarande inte fått svar från fotomenyn på mitt senaste mail.
----
Är det meningen att man ska behöva betala postförskottsavgift på en massa extra om man beställer via Ateljé Roffes i Askersund?
-
Hej Marcus!
Jag förstår inte riktigt. Beställer du bilder för att hämta hos Atelje Roffes i Askersund och får betala avgifter utöver vad dina bilder kostar?
-----
Ja, precis!
Utöver bildkostnaden så tillkommer postförskottsavgift.
-
Hej igen!
Du är alltså en kund som har beställt bilder hos denna butik och han tar en extra kostnad av dig för detta.
Det är tyvärr inget vi kan göra något åt. Hur butikerna tar betalt av sina kunder har vi ingen möjlighet att styra.
----
Nu är det ju så, att det borde finnas information om att ni skickar ut bilderna till era "ombud" med postförskott.
Detta medför ju en såpass stor extrakostnad att butiken inte bara kan betala och bjuda på den. Om ni ska skicka ut grejerna med postförskott så kan ni väl lika gärna skicka dem direkt till kunden! Eventuellt erbjuda förskottsbetalning så man slipper de nära 100 kronorna.
Mvh Marcus
-
Hej igen!
Om en butik får sina labbarbeten till butiken som postförskott är det p.g.a. orsaker av ekonomisk art.
Du kan välja att få bilderna hem genom att gå in på www.bildnet.nu
Tillkommer en fraktkostnad på 45:00
----
OK, men råkar man välja "fel" butik, så kan man alltså räkna med att få betala postförskottsavgift, utan att detta informeras om på er sida?
-
Jag har aldrig hört om detta tidigare, att en butik tar ut ett postförskott på de bilder som beställts via denna butik.
Det är inte aktuellt att lägga ut en sådan information. finns nog bara denna enda.
Det skulle ju inte vara så säljande precis.
----
Men det är ju ändå ni som har skickat mina bilder till Ateljé Roffes med postförskott!
Mvh Marcus
-
Det är p.g.a. att kunden är skyldig pengar och att vi inte kan skicka mera utan att få betalt vid leverans.
Men som sagt jag har aldrig hört någon kund som tar ut postförskott av sina kunder för att han inte betalat sin leverantör.
----
Det var första gången vi beställde så det kan inte stämma.
Hur ska man göra för att få tillbaka de pengar vi betalade extra?
Mvh Marcus
-
Hej Marcus!
Det får du upp med butiken. Det är inget vi kan hjälpa dig med.
----
Men det var ju ändå ni som skickade bilderna till butiken med postförskott? Varför gjorde ni det överhuvudtaget? Ni kan väl inte begära av butiksägaren att betala postförskottsavgiften?
Marcus
-------------------
Ska det vara såhär? Vad tycker ni? Jag har fortfarande inte fått svar från fotomenyn på mitt senaste mail.