Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför väljer så få Minolta?

Produkter
(logga in för att koppla)
wix3m skrev:


Jag säger det igen! Det finns mycke beggade Minolta prylar om man letar. Hittar man det inte inom Sveriges gränser får man kolla t.ex. på ebay.com.

För övrigt säljer www.fyndfoto.se ett stycke Minolta 300/2.8 APO lins för 34000 pix. Jag saknar endast 30000 pix och den hade varit min :)

/Wix3m -Som dödar "Det-finns-inga-begagnade-prylar-till-Minolta-kameror-ryktet" igen.

Ja det här tar då verkligen död på alla rykten om att det är svårt att finna begagnade tillbehör till Minolta: En 300-glugg för 34 papp, en 600 för 33 lakan och så kan man leta eller titta på ebay. Kan inte f ö r s t å att det sägs vara svårt att hitta Minoltaprylar.
Djupt imponerad av ett sådant formligt överflöd av prylar som man kan handla lätt, enkelt och billigt.
Us
 
Sonnaren skrev:


Ja det här tar då verkligen död på alla rykten om att det är svårt att finna begagnade tillbehör till Minolta: En 300-glugg för 34 papp, en 600 för 33 lakan och så kan man leta eller titta på ebay. Kan inte f ö r s t å att det sägs vara svårt att hitta Minoltaprylar.
Djupt imponerad av ett sådant formligt överflöd av prylar som man kan handla lätt, enkelt och billigt.
Us

Jaa du Sonnaren, det du skrev säger mer om dig än tillgången på beggade Minolta prylar.

/Mvh Wix3m
 
wix3m skrev:


Jaa du Sonnaren, det du skrev säger mer om dig än tillgången på beggade Minolta prylar.

/Mvh Wix3m
Jisses.....sicket ynkeverk till argumentation. DET säger kanske något om sin upphovsman. I varje fall att han är som tillgången på begagnade Minoltatillbehör.
Us
 
Senast ändrad:
Tillbaka till ursprungstråden! Det varierar naturligtvis i tillgång och efterfrågan på olika prylar. Just nu finns ganska mycket "basic"-minolta att tillgå: typ 505, 700 och 800-hus. Likaså normalzoomar och andra lite mer "vanliga" objektiv och tillbehör. Det går i vågor. Detta är samma sak med många andra märken. Söker jag efter en beggad Contax T finns ingen. Har jag inga pengar dyker Tillfället upp! Vill jag sälja min Konica Hexar är det få köpare. Vill jag köpa är det bara dyra objekt ute. Konstigt!

Oavsett detta vet man att bara man väntar så kommer det. Vi är så många som testar olika prylar för att hitta "det där" som gör att vår fotografering fulländas, att prylen till slut kommer. Bara så att man efter en tid ska märka att det var ju inte just DEN prylen man behövde, utan DEN. Och så är letandet igång igen!

Nån som känner igen sig?
 
Maverick skrev:


Jag köpte mitt för 11.000:-. Förvisso inte ett G-objektiv och utan väska...

Nu är jag uppe i tre proffstelen jag sett till salu begagnat. För övrigt var det någon som sålde ett 600/4 för 33.000 för några månader sedan så jag skulle bli riktigt förvånad om de för ut 34.000 för detta.

Mvh
Maverick

11k är ju grymt bra pris för den gluggen...vart hittade du den?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.