Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
FredrikArvidsson skrev:
Ja, .
Sen frågan om jag ska köpa en 5D, så kan jag berätta att jag faktiskt inte har råd att göra det. Skulle behöva sälja min lägenhet först...
Annars tycker jag att den stora sökaren som möjliggör en säkrare och lättare skräpeinställning verkar vara tilltalande. Jag gillar själv att ställa in skärpan manuellt när jag plåtar porträtt och jag tycker att det är ganska svårt att göra det på min nuvarande kamera som är en 20D. .
Sen tilltalas jag av 5D:s ergonomiska egenskaper. Alltså dess förhållandevis lätta och smidiga konstruktion. Att den dessutom har en stor display på baksidan kanske gör att man på plats kan kontrollera om bland annat skärpan satt som den skulle.
Men, som sagt, i nuläget är detta en kamera som jag bara kan drömma om att själv äga. Ännu så länge är min 20D bättre än vad jag är och jag är mer än väl nöjd med den kameran.
Det finns en 5D (Konica Minolta) hos CyberPhoto för 7195:- inkl moms. Den har både 2,5" LCD och inbyggd AntiShake och är dessutom hyfsat ergonomisk. Men det kan inte vara den ni pratar om? De flesta behöver väl inte sälja villan för att köpa nåt sånt? (Erkänn att visst är 5D förvirrande som beteckning även på en Canon!)