Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför ser det ut så här?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lasse H

Aktiv medlem
Varför ser fotosidan ut så här ibland?

Mörk bakgrund och mörk text är ingen bra kombination.
Fast det ser ju bara ut så ibland.

Bilagor

• qs.jpg
    qs.jpg
    60.2 KB · Visningar: 773
Och så här ser min profilsida ut just nu.
I IE7 ska tilläggas.
I FF ser det ut som det ska verkar det som.

Bilagor

• qs.jpg
    qs.jpg
    20.4 KB · Visningar: 761
Jag har haft liknande problem, först blir bakgrunden svart och sedan kanske 10 sekunder senare blir den vit som den ska? Ibland tar det lite längre tid och ibland kortare.

Jag kör Firefox 2 på en ubuntu maskin.

Likadant hos mig men som hos Tommy rättar detta till sig efter några sekunder. Har en ganska slö och ålderdomlig dator med senast engelska versionen FF. Cashen? Datorn?

Har det löst sig? Jag gjorde en CSS-ändring igår som borde fixat ev sådant strul.

Är det kvar, testa att tömma webbläsarens cache och starta den igen.

clindh skrev:
Har det löst sig? Jag gjorde en CSS-ändring igår som borde fixat ev sådant strul.

Är det kvar, testa att tömma webbläsarens cache och starta den igen.

Nej det är kvar. Jag kör Windows Mobile och Pocket IE. Helt omöjligt att läsa listan över senaste inlägg och Din sida.

i min ipod touch fungerar det nu men på pc med firefox 1.0.7 strular det fortfarande

edit: uppdaterat till 2.0.0.11 nu och det fungerar fint men kan fortfarande vara bra för dig att veta att det strular för användare av äldre versioner av FF

Senast ändrad:
Snälla!

Kan inte webmastern optimera sidan för ALLA webläsare?
I Netscape/Mac är det helt omöjligt att läsa texten mot den svarta bakgrunden.

Tack på förhand!

//Jonas

Även om viljan finns kan vi ju inte lägga tid på att stödja varenda gammal webbläsarversion, det är massor av jobb. Netscape är ju en sådan, i och med att AOL slutat utveckla och supporta den from 1 februari är det ju en tämligen död produkt. (Det är ca 0.2 procent av våra besökare som kör någon variant av Netscape)

Vad vi kan göra är att försöka följa standards. Vad jag vet gör vi inget fel i hur bakgrundsfärgen specificeras - men gör vi det skall vi naturligtvis rätta det.

Jag tror problemet började iom att vi bytte från GIF till PNG på bakgrundsbilder, för att våra besökare som kör Linux annars får det jättesegt pga ett fel i Firefox på Linux. Så tyvärr, vi fixade ett problem för vissa användare men skapade istället ett problem för vissa andra webbläsare som har någon annan felaktighet.

gamla och gamla??..min firefox i min mac ger svart text på svart botten..och den är uppgraderad till senaste versionen..går jag till min pc fungerar firefox oklanderligt..i min mac fungerar safari utan problem..det handlar nog kanske inte bara om gamla ökenläsare..

mvh

Lattjo, jag testar själv med Firefox 2.0.0.12 (och Safari) på Mac och har inte sett detta problem.

Jag laddade förresten hem Netscape 9.0.0.5 till Mac men såg inget problem med den heller.

Kör ni någon annonsblockerare eller dylikt som kan tänkas lägga sig i sidans uppbyggnad?

clindh skrev:
Även om viljan finns kan vi ju inte lägga tid på att stödja varenda gammal webbläsarversion, det är massor av jobb.

Det är det nog ingen som begär heller.

Vad som däremot vore trevligt är en lista över de webbläsare ni faktiskt stödjer! Ni kan inte testa alla själva, men kanske be om frivilliga som kan ingå i en testpatrull som kan anlitas så fort ni gör någon förändring? Ni behöver kanske 10-15 personer; det borde gå att ragga upp här. Jag ställer gärna upp själv om ni behöver en Ubuntu/Firefox eller Ubuntu/Opera att testa på.

Per.

Vad ska man säga? Kollar åter in på firefox 2.0.0.12 på min mac och nu ser det ut som det ska. Senast i förra veckan såg det annorlunda ut. Jag får hoppas det håller i sig eftersom mac:en är trevligare än Pc:n. Och firefox roligare än safari imho. Jag ber om ursäkt och hoppas ursäkten uppmärksammas till den grad att det medför att apparaterna kommer fungera bra i mina händer fortsättningsvis;-) (magiskt tänkande)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto