Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Varför ser det ut så här?
- Trådstartare Lasse H
- Start datum
foto totto
Aktiv medlem
Jag har haft liknande problem, först blir bakgrunden svart och sedan kanske 10 sekunder senare blir den vit som den ska? Ibland tar det lite längre tid och ibland kortare.
Jag kör Firefox 2 på en ubuntu maskin.
Jag kör Firefox 2 på en ubuntu maskin.
foto totto
Aktiv medlem
För mig så verkar det fungera bra nu!
ArneB
Aktiv medlem
clindh skrev:
Har det löst sig? Jag gjorde en CSS-ändring igår som borde fixat ev sådant strul.
Är det kvar, testa att tömma webbläsarens cache och starta den igen.
Nej det är kvar. Jag kör Windows Mobile och Pocket IE. Helt omöjligt att läsa listan över senaste inlägg och Din sida.
Luzen
Aktiv medlem
ArneB skrev:
Nej det är kvar. Jag kör Windows Mobile och Pocket IE. Helt omöjligt att läsa listan över senaste inlägg och Din sida.
I min pda med Windows Mobile 6.0 blir det svart ja...
avslutad140924
Avslutat medlemskap
i min ipod touch fungerar det nu men på pc med firefox 1.0.7 strular det fortfarande
edit: uppdaterat till 2.0.0.11 nu och det fungerar fint men kan fortfarande vara bra för dig att veta att det strular för användare av äldre versioner av FF
edit: uppdaterat till 2.0.0.11 nu och det fungerar fint men kan fortfarande vara bra för dig att veta att det strular för användare av äldre versioner av FF
Senast ändrad:
ArneB
Aktiv medlem
ArneB skrev:
Härligt! Nu går det att läsa igen!
Snyggt jobbat!
Även om viljan finns kan vi ju inte lägga tid på att stödja varenda gammal webbläsarversion, det är massor av jobb. Netscape är ju en sådan, i och med att AOL slutat utveckla och supporta den from 1 februari är det ju en tämligen död produkt. (Det är ca 0.2 procent av våra besökare som kör någon variant av Netscape)
Vad vi kan göra är att försöka följa standards. Vad jag vet gör vi inget fel i hur bakgrundsfärgen specificeras - men gör vi det skall vi naturligtvis rätta det.
Jag tror problemet började iom att vi bytte från GIF till PNG på bakgrundsbilder, för att våra besökare som kör Linux annars får det jättesegt pga ett fel i Firefox på Linux. Så tyvärr, vi fixade ett problem för vissa användare men skapade istället ett problem för vissa andra webbläsare som har någon annan felaktighet.
Vad vi kan göra är att försöka följa standards. Vad jag vet gör vi inget fel i hur bakgrundsfärgen specificeras - men gör vi det skall vi naturligtvis rätta det.
Jag tror problemet började iom att vi bytte från GIF till PNG på bakgrundsbilder, för att våra besökare som kör Linux annars får det jättesegt pga ett fel i Firefox på Linux. Så tyvärr, vi fixade ett problem för vissa användare men skapade istället ett problem för vissa andra webbläsare som har någon annan felaktighet.
Lattjo, jag testar själv med Firefox 2.0.0.12 (och Safari) på Mac och har inte sett detta problem.
Jag laddade förresten hem Netscape 9.0.0.5 till Mac men såg inget problem med den heller.
Kör ni någon annonsblockerare eller dylikt som kan tänkas lägga sig i sidans uppbyggnad?
Jag laddade förresten hem Netscape 9.0.0.5 till Mac men såg inget problem med den heller.
Kör ni någon annonsblockerare eller dylikt som kan tänkas lägga sig i sidans uppbyggnad?
perstromgren
Aktiv medlem
clindh skrev:
Även om viljan finns kan vi ju inte lägga tid på att stödja varenda gammal webbläsarversion, det är massor av jobb.
Det är det nog ingen som begär heller.
Vad som däremot vore trevligt är en lista över de webbläsare ni faktiskt stödjer! Ni kan inte testa alla själva, men kanske be om frivilliga som kan ingå i en testpatrull som kan anlitas så fort ni gör någon förändring? Ni behöver kanske 10-15 personer; det borde gå att ragga upp här. Jag ställer gärna upp själv om ni behöver en Ubuntu/Firefox eller Ubuntu/Opera att testa på.
Per.
antinori
Medlem
Vad ska man säga? Kollar åter in på firefox 2.0.0.12 på min mac och nu ser det ut som det ska. Senast i förra veckan såg det annorlunda ut. Jag får hoppas det håller i sig eftersom mac:en är trevligare än Pc:n. Och firefox roligare än safari imho. Jag ber om ursäkt och hoppas ursäkten uppmärksammas till den grad att det medför att apparaterna kommer fungera bra i mina händer fortsättningsvis;-) (magiskt tänkande)