ANNONS
Annons

varför så konstigt ljud?

Produkter
(logga in för att koppla)

punchline82

Aktiv medlem
när jag exponerar med min d300s då tycker jag att de låter väldigt märkligt. alltså ljudet på slutaren och spegeln. de låter inte som på en d90 iaf. har kollat youtube och jämnförde ljudet och de låter inte alls lika som deras.
vad kan de vara för fel?
eller har en d300s ett konstigt ljud när man tar bilder?
svårt att förklara hur de låter men de låter mycket mekaniskt, typ halv fungerande sådan. kör jag i läget Q då hörs de två ljud innan man släpper knappen. de sista ljudet låter som de ska men de är när spegeln fälls upp som de här ljuden uppstår. vad ska jag göra?

Hej Daniel förresten ! Du kan vara lugn,alla kameror har olika slutarljud,även inom samma märke ! Om allt annat funkar som det sak är det nog inget problem.Grattis till din nya kamera,är du nöjd med den ? MVH.

Hej Daniel förresten ! Du kan vara lugn,alla kameror har olika slutarljud,även inom samma märke ! Om allt annat funkar som det sak är det nog inget problem.Grattis till din nya kamera,är du nöjd med den ? MVH.

hej på dej med
okej då är de nog ingen fara.
kollade nämligen upp de och de ska tydligen vara
så har jag hört. men den låter mycket märkligt.
jo då jag är jätte nöjd med den. känns verkligen proffsig.
bara några få saker jag skulle vilja ändra, mest små saker som inte
påverkar resultatet men jag stör mej på vissa saker.
men överlag så är de en super kamera.

Oroa.

Dig.

Inte.

Ta.

Bilder.

Istället.

:)

Nästa gång du tror att något är fel på din kamera, tänk då så här: "Rickard har sagt att jag inte ska oroa mig, så då oroar jag mig inte"

Går något sönder så går det sönder helt. Det finns inget utrymme för halvtrasiga grejer när det går upp och ned på några hundradels sekunder. Om du inte kan ta bilder eller om bilderna inte sparas eller något, då är det trasigt. Om den tar bilder är den hel.

Oroa.

Dig.

Inte.

Ta.

Bilder.

Istället.

Nästa gång du tror att något är fel på din kamera, tänk då så här: "Rickard har sagt att jag inte ska oroa mig, så då oroar jag mig inte"

Går något sönder så går det sönder helt. Det finns inget utrymme för halvtrasiga grejer när det går upp och ned på några hundradels sekunder. Om du inte kan ta bilder eller om bilderna inte sparas eller något, då är det trasigt. Om den tar bilder är den hel.

ok
ska tänka på de

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar