Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Varför olika namn på samma produkt
- Trådstartare Joi
- Start datum
Anders Östberg
Guest
Du får fråga marknadsföringsavdelningen, dom tror väl att man säljer mer om man har ett lämpligt namn i varje land. Nu köper jag förstås inte kameran på vilket namn den har, men kanske man tror att det finns sådana kunder.
Spygg
Aktiv medlem
Gunnar D skrev:
Ska man vara petimetrig så hette Hondan faktiskt Fita, men har man snuskig fantasi så har man ;-)
Nej - den skulle faktiskt hetat Honda Fitta - med två t:n, men det blev som sagt inget av.
Lite OT, men jag drar mig även till minnes att när svenska Electrolux skulle lansera sina dammsugare på USA-marknaden så använde de sig av den lysande sloganen: "Nothing sucks like Electrolux"...
Clouseau
Aktiv medlem
he he.. får mig att tänka på den gamla klassikern
http://img.photobucket.com/albums/v84/Buzulefazul/Other/locum.jpg
Ännu en lyckad reklamkampanj.
PS: Jag vet att det är OT men va' fasen det är fredag och jag är fast på jobbet för himmeln har öppnat sig.
PS: Jag vet att det är OT men va' fasen det är fredag och jag är fast på jobbet för himmeln har öppnat sig.
JalleS
Aktiv medlem
Det tog ett tag innan jag begrep. Jag läste nämligen texten istället för att titta på bilden
Är denna annons verklig?
--jalle
Är denna annons verklig?
--jalle
Clouseau skrev:
he he.. får mig att tänka på den gamla klassikern
Spygg
Aktiv medlem
Visst ja - locum-annonsen - hur kunde jag glömma den!?! Var på väg till jobbet med Tunnelbanan när jag såg den uppsatt på STOOORA annonstavlor. Höll på att garva läppen av mig, trots att jag var helt ensam! Det konstiga var dock att ingen annan såg ut att reagera - jag försökte desperat söka folks blickar, men det såg ut att vara jag ensam som såg det roliga där just då... Vad det kan bero på ser jag helst att ni låter bli att spekulera i...
D76
Aktiv medlem
dumbo skrev:
[...]MODELL-betäckningar[...]
Ja, om någon modell ska betäckas så är det väl Honda Fitta....
Danyael_X
Aktiv medlem
öh.. ja svarar på ursprungsfrågan ja...
Canon EOS Kiss går hem i Japan och asien men speciellt i japan då hela jävla nationen är besatt i saker som är "KAWAIIIII!!!!!" dvs gulligt, sött plutte nuttigt.
Rebel fungerar bättre i USA då mellanvästern gilalr pistoler och att vara tuff rebell. Jag sår vad om att det är NAtional Rifel Asociation's medlemmar som älskar namnet.
I europa gilalr vi mysko siffer/bokstavs kombinationer, och jag gissar på att det är Engelsmännens, tyskarnas och ryssarnas fel. Kolla in vad olika vapen och vad olika fordon heter i de olika länderna, gissa om alla kör på liknande spår för att förknippa sin produkt med militär kvalitet.
C.
Canon EOS Kiss går hem i Japan och asien men speciellt i japan då hela jävla nationen är besatt i saker som är "KAWAIIIII!!!!!" dvs gulligt, sött plutte nuttigt.
Rebel fungerar bättre i USA då mellanvästern gilalr pistoler och att vara tuff rebell. Jag sår vad om att det är NAtional Rifel Asociation's medlemmar som älskar namnet.
I europa gilalr vi mysko siffer/bokstavs kombinationer, och jag gissar på att det är Engelsmännens, tyskarnas och ryssarnas fel. Kolla in vad olika vapen och vad olika fordon heter i de olika länderna, gissa om alla kör på liknande spår för att förknippa sin produkt med militär kvalitet.
C.
hasseper
Aktiv medlem
Danyael_X skrev:
C.
Man behöver inte gå så långt som till utlandet för att hitta siffror med tanke på modellbeteckningar på bilar. Säger tex 99, 96, V70, PV444 mm något kanske.
Hasse
hasseper
Aktiv medlem
Det är alldeles för sant tyvärr.
Kom just på att de flesta modeller jag nämnde är ju från tider när andra europeiska bilar hade namn utan siffror vilket borde säga att det är tvärtom. Att det är de andra som har blivit influerade av svenska bilmodellbeteckningar.
\h
Kom just på att de flesta modeller jag nämnde är ju från tider när andra europeiska bilar hade namn utan siffror vilket borde säga att det är tvärtom. Att det är de andra som har blivit influerade av svenska bilmodellbeteckningar.
\h
Senast ändrad:
PMD
Aktiv medlem
Canon EOS 1000 (som kom cirka 1990) hette EOS Rebel i USA. Den lanserades med hjälp av annonser med "tennisrebellen" John McEnroe. Efterföljarna till EOS 1000 (dvs EOS 500 och EOS 300) fick också namnet EOS Rebel, men med olika tillägg till namnet.Incarlight skrev:
Fast är det inte så att "Rebel" helt enkelt blev ett smeknamn på den analoga EOS 300 när den kom?
PD