Att skilja på innehåll och form, vad menar du med det? vad är vad och vilket är bäst?
Om ämnet är intressant kan bilderna vara hur dåliga som helst när det kommer till teknik och komposition. Det kan ändå bli en väldigt intressant utställning.
Komposition och ljus är främst form.
Du skulle aldrig orka kolla igenom en långfilm med bara snygga bilder, men utan handling. Genom att kombinera form och innehåll så kan du få en mycket bättre och intressantare utställning.
Att koncentrera sig på ett område är ju bra. TEx bohuslän. Det är oftast där jag fotar när jag åker till kusten.
Tänk att du är berättare. Du kan berätta något om naturen på ett visst ställe. Då behöver du visa mer än bara de vackraste landskapsbilderna tagna under ungefär samma tid på året.
åker på en fotoresa till Gotland vecka 28. Det är väl en röd tråd kanske att visa upp gotland på mitt vis med bilder .
Det låter som en för tunn röd tråd i mina öron. Dels så är du där bara en vecka, och dels så är ditt sätt att ta landskapsbilder rätt mainstream. Inget fel i att din bildstil ligger nära de flestas bildideal, men då ska du kanske inte trycka just på att det är "ditt sätt att se".
Det går att hitta röda trådars om funkar på många olika platser. Exempelvis om man fotograferar träd, oväder, stränder med mera. Det är mer kommersiellt som man förlorar den fördel som en lokal koppling ger.