Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför inte Nikon 80-400VR till D70?

Produkter
(logga in för att koppla)

fredrik_hedman

Aktiv medlem
"Vi rekommenderar inte att man använder den med D70 då kompatibilitetsbekymmer kan förekomma."

..står det på cyberphotos hemsida. Varför då? Har kikat lite på denna, men när denna text kom upp så börjar man bli lite misstänksam.

Tyckte det var i lagom prisklass oxå..eller det kanske var att ta i :)
Tack!

Det där dök upp på deras sida efter att jag frågat om objektivet funkade bra med D70 (vis av min erfarenhet av Sigma 70-200/2.8 som fick chippas om för att funka på min D100). Man hänvisade till information på utländska forum om att det inte skulle funka, men jag har inte sett något sådant.

Man rekommenderade istället Sigmas 80-400VR som iofs verkar bra, är billigare och fick lite bättre optiskt resultat i FOTO:s test i somras - men det är också något halvkilo tyngre tyvärr.

Jag undrade samma sak och rådfrågade Nikon direkt i Sverige.
Fick följande svar...
---------------------------------------------
Hej Johnny
Självklart fungerar det objektivet med D70 också. Den sidan var inte 100% igt uppdaterad bara.
Men den ska vara uppdaterad inom en väldigt snar framtid.
Med Vänliga Hälsningar
Supportavdelningen
Nikon Svenska AB
---------------------------------------------

Se även mera info på Nikon.se support sidor.
http://nikoneurope-se.custhelp.com/...W55fiZwX2NhdF9sdmwyPX5hbnl_JnBfcGFnZT0x&p_li=

/Johnny

clindh skrev:
Man rekommenderade istället Sigmas 80-400VR som iofs verkar bra, är billigare och fick lite bättre optiskt resultat i FOTO:s test i somras - men det är också något halvkilo tyngre tyvärr.
De kanske har större marginal på Sigma?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar