Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Varför inga 5D Mk II i butikerna?
- Trådstartare Liax
- Start datum
swanvillage
Avslutat medlemskap
Jag tänkte köpa mig en 5D Mk II men märker att den är slut och inte finns på lager hos nästan alla webbutiker. Börjar fundera på varför.
Något på G?
/Joakim
Så var det i november också. Populär kamera.
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
och Rajala har den för under 20 tusen, såg flera lådor i deras butik idag.
oesterbo
Aktiv medlem
Jag tänkte köpa mig en 5D Mk II men märker att den är slut och inte finns på lager hos nästan alla webbutiker. Börjar fundera på varför.
Något på G?
/Joakim
Butikerna har inte råd att ligga ute med pengar för dyra hus, så dem tar hem dem på beställning.
Sen har jag också pratat med återförsäljare som säjer att canon har svårt att få ut sina produkter
sundis73
Aktiv medlem
Det beror tydligen på att mängder med frakter har blivit försenade tack vare vulkanutbrottet på Island.
Varför det inte gäller alla kameror tex vet jag inte. Kan kanske bero på vilket lager de har på respektive kontinent.
Jag har en beställning hos Cyberphoto. Fick för mig att jag ligger på plats 26 någonting i kö.
De fick in nio stycken i maj.
Kul kul...
Varför det inte gäller alla kameror tex vet jag inte. Kan kanske bero på vilket lager de har på respektive kontinent.
Jag har en beställning hos Cyberphoto. Fick för mig att jag ligger på plats 26 någonting i kö.
Kul kul...
stefan_nordstrom
Avslutat medlemskap
Det beror tydligen på att mängder med frakter har blivit försenade tack vare vulkanutbrottet på Island.
Kul kul...
Aj då. Gjorde en beställning på en 5D när Cyberphoto körde sin 15-års kampanj nu i Maj.
När beställde du din?
sundis73
Aktiv medlem
Aj då. Gjorde en beställning på en 5D när Cyberphoto körde sin 15-års kampanj nu i Maj.
När beställde du din?
Jag beställde min förra veckan.
Vad ingick i deras kampanj då? Var det ett lägre pris?
Men det troliga är nog att det börjar ramla in en hel del kameror nu kan jag tänka mig.
stefan_nordstrom
Avslutat medlemskap
Jag beställde min förra veckan.
Vad ingick i deras kampanj då? Var det ett lägre pris?
Men det troliga är nog att det börjar ramla in en hel del kameror nu kan jag tänka mig.
Jo. Det hoppas jag sannerligen, då man ville ha den till Midsommar.
Den var tillfälligt sänkt till 17 999;- under en hel dag.
Kan tänka mig att det rasslade till en hel del beställningar då. (27:e Maj).
Fick nyligen detta från kundtjänsten efter en ställd fråga från min sida.
"Vi har tyvärr inte fått något leveransbesked på kameran i dagsläget, vi uppdaterar så fort vi vet något mer". (10:e Juni)
Ledel
Ny medlem
Jo. Det hoppas jag sannerligen, då man ville ha den till Midsommar.
Den var tillfälligt sänkt till 17 999;- under en hel dag.
Kan tänka mig att det rasslade till en hel del beställningar då. (27:e Maj).
Fick nyligen detta från kundtjänsten efter en ställd fråga från min sida.
"Vi har tyvärr inte fått något leveransbesked på kameran i dagsläget, vi uppdaterar så fort vi vet något mer". (10:e Juni)
Har också en beställning liggande sen 1 juni (hus + 24-70 i kit) och såg att lagerstatus var ändrad till "2010-07-02" i går, men idag tillbaka till "Okänt"...
Någon som vet något? Kommer sommaren vara slut innan man kan förvänta sig leverans?
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Har inte varit något problem att få en kamera om man valt att köpa den hos någon som har den hemma, vilket varit många. Väljer man däremot någon som inte har det så får man ju vänta, inte konstigare än så.
Ricku84
Aktiv medlem
Nu börjar kamerahuset vara riktigt slut på allvar, och fortfarande har inga leveranser rullat in i Sverige. Alla butiker ger samma svar när man fågar! "Leveransdatum okänt."
Själv så har jag bokat en 5D från Mediamarkt. Jag fick ett riktigt fint paketpris på kamerahuset, extra batteri och 16gb kort för 21.000:-
Hoppas bara att leveransen kommer snart! Jag börjar bli otålig.
Själv så har jag bokat en 5D från Mediamarkt. Jag fick ett riktigt fint paketpris på kamerahuset, extra batteri och 16gb kort för 21.000:-
Hoppas bara att leveransen kommer snart! Jag börjar bli otålig.
stefan_nordstrom
Avslutat medlemskap
Avbokade min från Cyberphoto och köpte en begagnad från Oktober 09, ca 1600 exponeringar i nyskick. 14 000;-.
...Nöjd
...Nöjd