Annons

Varför e bakgrunden transparant på Mac?

Produkter
(logga in för att koppla)

jarnjungfrun

Aktiv medlem
Har precis installerat Cs3 på min nya iMac och när jag kör programmet så blir bakgrunden i photoshop transparant? Alltså Photoshop egna så att säga skrivbordsunderlägg som skall vara enfärgat e transparant så att jag ser min riktiga skrivbordsunderlägg. Jag ser bara paletterna...

Hjälp!

Mvh Magnus
 
ja men det blir det bara bakom den bild man har uppe.
Om du inte har någon bild framme så vill jag ha en grå bakgrund men för mig så är den transparant.
 
I Windows är konventionen att program har fönster som huserar menyn. I MacOS är konventionen att programmen inte har fönster, menyn serveras högst upp på skärmen. Så har det varit i MacOS sedan 1984. Och Windows har också alltid funkat på sitt sätt.
 
Jag testade trycka på F i min Mac men då liknar det ju Windows och det vil man ju inte... så det var bara att snabbt trycka på F igen... ;)
 
Trevlig funktion. Hade jag missat helt. När jag testade först hade jag ingen bild öppen så då fick man inte se riktigt vad som hände. Det finns tydligen 4 olika lägen man togglar mellan med F-tangenten. Sista läget är trevligt när man får maximal bildyta genom att Mac-os-menyerna blir borttagna.

Tack för tipset!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.