Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Varför blir bilden mörk i nederkanten?
- Trådstartare Torun
- Start datum
berliner
Aktiv medlem
D90 kostar bara 609 Euro på CameraNU.nl, lägg till 20 Euro i frakt så kostar den under 6 000 kr med dagens Eurokurs, vilket ju får anses som ett mycket bra pris...
/Martin
Problemet med sådana deals är ju att Nikon Sverige troligen inte är så glada i att reparera grejorna inom garantitiden. I regel så ska man vända sig till handlaren direkt om det blivit ngt vajsing, sen ska handlaren skicka kameran till Nikon. Kan ju klart bli joxxigare att köpa utanför Sverige, men EU är ju för den fria interna marknaden.
martar
Medlem
Jag har tittat på deras sida. Problemet är ju just om man behöver utnyttja garantin. Dessutom är manual och menyer på holländska. Liiite bökigt kanske. Men priset är ju bra.
Menyerna i kameran är på svenska (om man vill, det väljer man själv), det är absolut ingen skillnad på kameran man köper från holland och den man köper i Sverige av auktoriserad Nikonhandlare, alla kommer från Nikon Europa. Manualen är mycket riktigt på holländska men den finns ju som PDF att ladda hem från nätet. Jag skummade manualen innan jag köpte min kamera men nu använder jag en app till Iphone som beskriver allt man behöver veta. Jag köpte Ken rockwells app eftersom den var billig, 38 kr, men det finns massor med guider till D90 om man har en iPhone (och till en massa andra kameramodeller också),
Nu har jag inte personlig erfarenhet av att reklamera men vad jag förstått på andra diskussioner bla i det här forumet så tar Nikon i Sverige gladeligen (? emot reklamationer här så länge man har garantisedeln och inköpsbevis. Annars tvivlar jag inte på att cameraNU.nl skulle hantera en reklamation professionellt.
Jag hade litet mailkonversation med dem när jag köpte min D90 (för att få ett trackingnummer som funkade i Sverige och det var inga problem) och de verkade uppriktigt intresserade av att de nämndes på ett svensk fotoforum, vidgar ju deras marknad om de sköter sina kort och får bra omdömen. Jag tvekar i alla fall inte att rekommendera dem.
Jag vet att många tycker man borde gynna svenska fysiska butiker eftersom dessa annars kommer försvinna men jag tillhör inte den skaran. Jag söker information på nätet och handlar sedan där jag får bästa dealen (och då väger jag in hur seriös butiken verkar vara).
/Martin
Priset på D90 sänktes för övrigt alldeles nyligen, 200 kr mot när jag handlade för tre veckor sedan...