Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Ljus linje på bilder tagna med Canon 70-200/2,8L IS II USM
- Trådstartare Martin Vestin
- Start datum
Fredrik AVT
Aktiv medlem
Kan instämma i att det var rätt att SP tog på sig kostnaden. Skönt att det blir fixat. Härligt! Konstigt att de skulle ta över 6000:- vad jag ser hos Canon RCC ligger kostnaden på runt 5500:- har jag för mig.
Torparfarsan
Avslutat medlemskap
Kan instämma i att det var rätt att SP tog på sig kostnaden. Skönt att det blir fixat. Härligt! Konstigt att de skulle ta över 6000:- vad jag ser hos Canon RCC ligger kostnaden på runt 5500:- har jag för mig.
Inte så konstigt. Säljaren har med ganska stor sannolikhet lagt för att få in täckning för hanteringskostnad e.t.c. Det var i alla fall det normala då jag var i den branschen..
LeifGA
Medlem
Jag vet ärligt inte talat vad jag ska tro om kostnadsnivån för ett slutarbyte. När min (numer sålda) 1Ds Mark III skickades in till RCC i Mölndal för goodwillbyte av slutaren skickade de huset vidare till Intervision av någon för mig okänd anledning. När huset återbördades till mig fanns en servicerapport bifogad där det framgår att Intervision för jobbet debiterade RCC 188 euro för bytet, varav knappa hälften bestod av materialkostnad.
Fredrik AVT
Aktiv medlem
Inte så konstigt. Säljaren har med ganska stor sannolikhet lagt för att få in täckning för hanteringskostnad e.t.c. Det var i alla fall det normala då jag var i den branschen..
Kanske. Men om det nu rör sig om en gråzon i garantin är det ju tveksamt om man i den situationen skall ta mer än RCC även om man gör så i normala fall. I Gbg är de justa då de föreslår att man åker direkt uppför gatan till RCC och inte försöker ta in några hanteringskostnader. Det är ju faktiskt smidigt att ha RCC så nära.
Martin Vestin
Medlem
Jag vet ärligt inte talat vad jag ska tro om kostnadsnivån för ett slutarbyte. När min (numer sålda) 1Ds Mark III skickades in till RCC i Mölndal för goodwillbyte av slutaren skickade de huset vidare till Intervision av någon för mig okänd anledning. När huset återbördades till mig fanns en servicerapport bifogad där det framgår att Intervision för jobbet debiterade RCC 188 euro för bytet, varav knappa hälften bestod av materialkostnad.
Låter som någon intern uppgörelse mellan dom, RCC kanske hade för hög arbetsbelastning och "köpte" jobbet av Intervision. Resten av kostnaden kanske fakturerades direkt till Canon, eller så är 188 euro den verkliga kostnaden för material+arbete och resten prispåslag från verkstad.