Annons

Varför betyg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pepino

Medlem
Förstår inte vilken funktion betygsättningen av bilder fyller. Jag anser att kritik och kommentarer ger så mycket mer. Att sätta en siffra på andra människors bilder och konstnärliga verk känns en smula primitivt och förlegat. Vad tycker du?

Instämmer fullständigt. Men jag vet inte hur många svar du kommer få, den diskussionen har varit uppe otroligt många gånger förut...gör en sökning

Alla är olika - en del gillar sifferbetygen som en indikator, andra inte.

Därför är det också valbart om man vill ha dem på sina bilder eller inte - och det är också valfritt om man vill ge ett sifferbetyg till sin kommentar (jag gör det sällan)

jag ger väldigt sällan betyg, men jag brukar låta folk få betygsätta mina bilder, ifall dom skulle känna för det. Jag får betyg på kanske 1 av 20 bilder...

jag gav ett betyg eller tva eller tre nar jag borjade bli aktiv pa fotosidan.
numera kanns det, som du sa valtaligt konstaterar, som ett forlegat synsatt.
jag vill inte inbegripa bilder i ngt slags betygssystem, tror det ar fel i grund och botten.

1
2
3
4
5

enligt vem?
vem ar jag/du/ att bedomma vad som ar mycket bra eller mycket daligt?
hur som helst forsoker jag att skriva ngt som kan ge fotografen ngn slags ny infallsvinkel pa sin bild, jag forsoker att ge ngt genom min kommentar, vilket jag inte anser att vare sig en simpel 1 eller en simpel 5 ger.

det ar svart att vara konstruktiv och betydligt lattare att saga" bra/daligt" (vilket vilket som helst betygssystem bygger pa)
men dari ligger utmaningen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar