Annons

Varför bör jag byta upp mig till en Nikon D2X?

Produkter
(logga in för att koppla)
Och sen får vi inte glömma att garantin ej gäller i sverige så vi måste köpa till en internationell garanti som säkert går loss på 2000:- 1500:- för D70.
 
Senast ändrad:
D2x ha eller inte ha

Hej Tomas
Jag tycker att du ska köpa en sådan på direkten
inget snack om det har haft min sen början på mars och har inte ångrat en sekund

där finns två stora plus med denna kamera som man inte ska bortse ifrån och dom två sakerna är dom viktigaste tycker jag

Bildkvalite! Har man nikon gluggar så är det ingen tvekan oavsett glugg så har du suverän kvalite

Stryktålighet! Det är det viktigaste för denna kamera kommer att finnas med dig länge och den kommer att hålla jag lovar så som jag har hållt på med min har varit ute i ösregn utan några som helst problem

Och den är värd varenda krona det är inte dyrt med tanke på vad som kommer ut ur kameran och det är ju bilder så kommer du att upptäcka hur billig den igentligen är

Hårddiskar är billiga!!! till er andra som tycker bildfilerna tar plats
 
Ja hans lär väl komma i nästa vecka. Min ligger och väntar på posten. Ska åka och hämta den om 30min.
Ganska lycklig nu! =)
 
Grattis Peter!

Och tack Mats, blev ännu mera övertygad av ditt inlägg!

Och som sagt, kameran kommer förhoppningsvis i början på nästa vecka! Tyvärr är det leveransförseningar på Sandisc extreme 2GB, så jag får köra mikrodrive så länge.....:-((
 
Helt rätt att köpa

Jag kom in lite sent i tråden men kan ändå tipsa andra om att köpa kameran på semester i Tailand. Vet ej hur garanti etc fungerar i Sverige dock, jag bor i Tailand själv. Hos Niks Tailand (Nikons generalagent):

D2X 155,000 Baht, dvs 28,700kr
17-55 2.8 54000 Baht, dvs 10,000 kr
Flygresa 7,000 kr
Totalt 45,700 kr

Minus kostnad för problem med garantin (????).

Mvh

Joakim
 
Jag vet inte om/när jag flyttar till Sverige så för mig funkar Thaigarantin. Det var mest ett tips till andra att man kan köpa här. Man kan laga kameran en hel del för mellanskillnaden i pris.

mvh

Joakim
 
picturethis.nu skrev:
D2X 42900:- hos Kameradoktorn, är det sjukt?

Eller kommer något annat efter sommaren?

Om det skulle komma något annat efter sommaren, är det då ett problem? Är det nånting som D2X saknar och som du har ett reellt behov av?

Nu är jag lite provocerande men jag försöker envist att lära folk att köpa efter behoven och inte efter tillgången.

När jag får frågan i butiken brukar jag fråga vad det är de saknar på de modeller jag visat och mycket sällan får jag nått svar på det.

Mvh
Maverick
 
Fredrik; jag förstår hur du tänker.

Men jag brukar, för att stilla mitt ha-begär, köpa prylar som är snäppet bättre/värre än vad jag egentligen behöver.
På det sättet har jag möjligheten att ta ett snäpp upp om det behövs.

Men eftersom jag tycker att även 43000:- är mycket för mig just nu, var min fundering om kanske en D200 var på gång? (Den (ren gissning) täcker säkert mina behov mer än väl)

adam
 
Bearded skrev:
Men sen en intressant grej, det visar sig att Canons 14mm 2.8 och Sigmas 14 mm 2.8 tillverkas på samma fabrik..men Canons kostar c:a 20.500 medans Sigman kostar hälften...Hmm...då undrar man...är dom lika bra..eller?? Vet bara att min är bra:))

Här är en länk till fabriken som tillverkar objektiv för både det ena märket och det andra:

http://www.mellesgriot.com/
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.