Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför A80 istället för A85?

Produkter
(logga in för att koppla)

TeBeEl

Medlem
Varför Canon A80 istället för A85?

Hejsan!

Varför ska jag köpa Canon A80 istället för den billigare A85?
Det verkar ju inte vara så värst mycket som skiljer dom åt förutom den vridbara skärmen.
Är A80 värd de extra pengarna ändå?

Tack på förhand!

Hejsan!

Varför ska jag köpa Canon A80 istället för den billigare A85?
Det verkar ju inte vara så värst mycket som skiljer dom åt förutom den vridbara skärmen.
Är A80 värd de extra pengarna ändå (förutom skärmen)?

Tack på förhand!

För att svara på frågan ;-)

Största skillnaden är väl den vridbara skärmen. A85 har dock lite större bildskärm (vet inte hur det är med A95). Annars är de väl rätt lika. Nästan identiska specar.
Jag vet inte om de ändrat något i mjukvaran på A85 från A70/A75, men om de inte har det så har A80 även digital zoom vid mauell fokus, histogram och annat lull, vilket inte A85 har (i så fall).

Det kan ju vara värt att vänta och se vad A95 erbjuder lite mer i detalj. Det värsta som kan hända om du väntar lite är ju att A80 och A85 kan gå ner lite i pris. :)

Just den vridbara skärmen är väl värd en hel del...
A85 är ersättare till A70/75 (3 mpixel, fast skärm) medan A80 är en lite äldre, men bättre specificerad kamera.
Är inte säker på A85, men A70/75 har mindre CCD än A80, och alltså lite mer brus...

Men det är ju nästan identiska specar på dom när man jämför på tex cyberphoto.se.
Vart kan man få reda på om det skiljer sej något på mjukvaran inne i kameran.På canon´s hemsida står inget om det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar