llesrof
Aktiv medlem
Jag är ingen expert på foto och bild och bryr mig inte så mycket heller. Det är en av flera hobbys och det är trevligt att komma ut lite. Det är sällan jag besöker fotosidor. Andras bilder intresserar mig sällan, speciellt inte pretentiösa bilder på halvnakna modeller i miljöer där halvnakna modeller normalt sett inte har sitt habitat. Det finns så klart bilder som tilltalar mig, gärna vackra landskap och övergivna järnvägar. För lite sedan stötte jag på begreppet "Lomography". Vad jag förstått så är det "analoga" bilder tagna med rätt enkla kameror. Jag blev fascinerad av dessa bilder. Många var i svart/vitt och andra var i bleka eller skrikiga färger. Vad är det med detta som är så intressant? Många föreställer totalt ointressanta och vardagliga saker.
Är det fler än jag som fascineras av detta? Och varför? En sträng som heter Nostalgi slog an hos mig. Eller är det valet av motiv i sig? Jag tänker att man väljer sitt motiv med omsorg när man fotar analogt. Det är inte bara till att låta kameran gå. Vad känner ni andra?
Edit: Svart/vita bilder ger mig ofta samma känsla. De är mer intressanta att titta på. Mer uttrycksfulla liksom, Varför känner man så?
Är det fler än jag som fascineras av detta? Och varför? En sträng som heter Nostalgi slog an hos mig. Eller är det valet av motiv i sig? Jag tänker att man väljer sitt motiv med omsorg när man fotar analogt. Det är inte bara till att låta kameran gå. Vad känner ni andra?
Edit: Svart/vita bilder ger mig ofta samma känsla. De är mer intressanta att titta på. Mer uttrycksfulla liksom, Varför känner man så?
Senast ändrad: