Annons

Var ska jag lämna in min Canon i Gbg?

Produkter
(logga in för att koppla)

frifotograf

Ny medlem
Hej!

I en hemskt och ouppmärksamt tillfälle när jag lämnade kameran på stativet i stark vind - blåste kameran ner. Nu står det error 99 och jag kan inte fota men kommer åt alla andra funktioner... Är det någon som vet ett bra (och BILLIGT=) ställe i Göteborg att lämna den på?

Undrar mvh
/Annelie P.
 
Kanske inte billigt ;-) men bra, Canon RCC i Krokslätts fabriker. Dom har varit suveräna när jag varit där.
 
Canon RCC i Mölndal är vad jag vet en av landets bästa Canon-verkstäder om inte den bästa. Tror inte att de är speciellt dyra, ska det bli mycket billigare får du nog hitta någon "Kalle-på-hörnet-fixar-allt"... ;-) Så, åk dit och prata med dem, de brukar insistera på kostnadsförslag...

/Per
 
En röst till till RCC - drog kameran i backen på Rolling Stones 2 timmar innan plåtning och de löste det på plats - var tvungen att bjuda på bullar dagen efter :)
 
Man skall aldrig underskatta kaffebrödets makt på verkstäder. Brukade alltid lägga en kaffekrans i hjälmfacket när jag lämnade moppen på service.
 
Som sagt är de inte billiga. Lånar tråden här i 2 sekunder:

Har en trasig blixtsko på en canon kamera (alltså inte böjd metall utan hela skon är glappig) Någon som vågar sig på en gissning på vad det kan kosta?
 
Tack

... Då vann rcc omröstningen. Hoppas det inte är något stort fel och hoppas det inte är jättedyrt!

Tack för tipsen!

/Annelie
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.