robilibob
Aktiv medlem
Jag har nu så här efter julafton råd med en D70. Jag har kollat runt ett tag men kan inte bestämma mig för varifrån jag ska köpa den. Jag är heller inte riktigt säker på vilket objektiv jag ska ha till.
På http://www.scandinavianphoto.se/ så finns den med 3 olika paket. Eftersom jag vill ha så mycket vidvinkel som möjligt så utesluter jag ett av dem (som har 28-80). De två andra objektiven är
Sigma Af 18-50/3,5-5,6Dc 9 995,00 kr
och
Af-s 18-70/3,5-4,5G DX IF ED 11 595,00 kr
Dessa inkluderar D70:n givetvis.
Vad är det för skillnad på dessa objektiv? Jag förstår inte riktigt vad alla bokstäver betyder, kan någon vänlig själ förklara
Var köpte ni er D70? Var rekomenderar ni att jag köper min?
Jag vill helst köpa i Sverige, helst sprillans nytt och helst inte lägga ut över 10000kr.
Man hittar ju en del intressant på blocket men man vet ju inte vad som har hänt med de kamerorna, kan ju vara repor eller andra defekter på dem.
Också, vad tycker ni man ska köpa till? Givetvis måste jag köpa ett minneskort till den, blir väl ett relativt stort direkt. Några andra tillbehör eller dylikt som rekomenderas?
Skulle va schysst om ni kunde hjälpa mig lite här, skulle verkligen uppskattas
/Robin
På http://www.scandinavianphoto.se/ så finns den med 3 olika paket. Eftersom jag vill ha så mycket vidvinkel som möjligt så utesluter jag ett av dem (som har 28-80). De två andra objektiven är
Sigma Af 18-50/3,5-5,6Dc 9 995,00 kr
och
Af-s 18-70/3,5-4,5G DX IF ED 11 595,00 kr
Dessa inkluderar D70:n givetvis.
Vad är det för skillnad på dessa objektiv? Jag förstår inte riktigt vad alla bokstäver betyder, kan någon vänlig själ förklara
Var köpte ni er D70? Var rekomenderar ni att jag köper min?
Jag vill helst köpa i Sverige, helst sprillans nytt och helst inte lägga ut över 10000kr.
Man hittar ju en del intressant på blocket men man vet ju inte vad som har hänt med de kamerorna, kan ju vara repor eller andra defekter på dem.
Också, vad tycker ni man ska köpa till? Givetvis måste jag köpa ett minneskort till den, blir väl ett relativt stort direkt. Några andra tillbehör eller dylikt som rekomenderas?
Skulle va schysst om ni kunde hjälpa mig lite här, skulle verkligen uppskattas
/Robin