Annons

Var ska jag börja?

Produkter
(logga in för att koppla)

maroon

Medlem
Jag har fotat lite på skoj tidigare och försökt bli bättre ett tag men känner att jag vill lära mig mer. Jag har idag införskaffat en Konica Minolta Dimage A200 som jag tänkte ha att öva med, men hur? Jag bor i Skövde och här finns inga fotokurser vad jag har hittat... Har ni tips om böcker och tillvägagångssätt för att utvecklas lite så skulle jag bli jättetacksam!
 
Kolla på ditt lokala bilbliotek. Där bör finnas böcker som beskriver både relationen mellan bländare och slutartid och även en hel hög med ljus, kompositions och kamera tekniker som är väldigt nyttiga att kunna fastän man inte riktigt har en systemkamera.
 
Eveningstar skrev:
Kolla på ditt lokala bilbliotek. Där bör finnas böcker som beskriver både relationen mellan bländare och slutartid och även en hel hög med ljus, kompositions och kamera tekniker som är väldigt nyttiga att kunna fastän man inte riktigt har en systemkamera.

Jag har varit och kikat lite, men de tre böcker jag har lånat hem känns väldigt gamla och trista... Du har inget tips på någon bok som du vet är bra? Jag funderar på att köpa mig en "basbok" att ha hemma, men jag vet inte vilken...
 
Jag hittade en bok på biblioteket i skövde, kommer inte ihåg namnet men den var från National Geographics. Den tyckte jag var bra iaf. Gå rakt fram när du kommer upp för trappan så finns den i hyllan till höger =)
 
Hej Malin,
den boken som jag alltid rekommenderar för nybörjare i foto är National Geographic, den stora ************ Det är nog den som också Erik syftar på. Mycket bra och lättförståelig bok som jag har haft grym nytta av.

Hälsn.
Sonja
 
maroon skrev:
Jag känner mig nog lite grön för att gå på fika än så länge
Fel attityd Malin, klart att du skall gå.

Jag har själv bara kunnat vara med 1 gg.
Det handlar om att träffa folk med samma intresse över en fika, och testa/få hjälp med ideér.
 
Erik Schalin skrev:
Fel attityd Malin, klart att du skall gå.

Jag har själv bara kunnat vara med 1 gg.
Det handlar om att träffa folk med samma intresse över en fika, och testa/få hjälp med ideér.

Då får jag väl ta och jobba lite med mina attityd då;-)
 
Börja här på Fotosidan under "Artiklar", det finns massor att lära och du kan sitta kvar på stolen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.