FizzyWater
Medlem
Så tänkte jag med. Runt 17-18 till mellan 50 och 80 i slutet (säkert inte ALLS korrekt fotospråk, men jag hoppas ni förstår!)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så tänkte jag med. Runt 17-18 till mellan 50 och 80 i slutet (säkert inte ALLS korrekt fotospråk, men jag hoppas ni förstår!)
Numera finns faktiskt både Sigma 17-50/2,8 och Tamron 17-50/2,8 med bildstabilisering.Sigma 18-50 är på samma nivå i bilkvalitet som Tamron 28-75. Det finns också ett Tamron 17-50 2.8. Båda saknar bildstabilisator.
Numera finns faktiskt både Sigma 17-50/2,8 och Tamron 17-50/2,8 med bildstabilisering.
Nej, du skaffar en vidvinkelzoom och en normalzoom + en ljusstark normal. Det är standard och då klarar man det mesta utom fåglar som du säger. Leta begagnat vet jag, det finns hur mycket som helst och du sparar tusenlappar. Om du inte har råd, vänta då med vidvinkelzoomen. Det är inte fel att ha en fast normal och en normalzoom. Du kommer att se att du får mycket bättre bilder med den ljusstarka fasta 50 mm och så vill du ha fler fasta objektivSkall genast kolla upp! Tack. Då kanske jag bör slopa det fasta 50mm, eftersom de överlappar? Vet inte hur stor skillnad det egentligen blir mellan 1,8 och 2,8 i bländare..