Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Var kan man hyra studio i Göteborg?
- Trådstartare defiant
- Start datum
Emil-G
Aktiv medlem
YFO har visserligen flyttat från Gamlestadens Fabriker till Högsbo men vad jag vet har de kvar sina studior i de gamla lokalerna. "Lilla studion" kostar 2000kr/dygn ex moms. Att hyra 2 blixtaggregat med 3 huvuden, softbox & paraply har jag för mig kostar drygt 3000kr för en helg. Billigt är det inte...
Edit: Ojdå, det gäller visst bara fram till årsskiftet, sedan slutar de hyra ut...
Edit: Ojdå, det gäller visst bara fram till årsskiftet, sedan slutar de hyra ut...
picturethis.se
Aktiv medlem
Inte helt ointressant...
Enfotograf
Aktiv medlem
Jag vet att vissa inom www.modellbilder.se funderar på att starta ett studiokollektiv, kolla in där.
Annars kanske en vän till mig lånar ut sin, maila mig så får du hennes mail.
Håkan
Annars kanske en vän till mig lånar ut sin, maila mig så får du hennes mail.
Håkan
Pegaso_Gbg
Aktiv medlem
Lite uppdatering om lokal i Götet
Som det skrevs här för ett tag sen var vi några som gick i tankarna att skaffa oss en billig lokal att hålla till i. Det har resulterat i en mindre lokal ut i Pilagården(Järnbrottsmotet)
Lokalen hyrs av oss i en nybildad förening Retuschera . Lokalen är inte optimal för foto men vägg till vägg har vi 7 m, takhöjden desvärre bara 2,5 m. Å andra sidan är den billig och man slipper möblera om hemmet. I lokalen har vi tänkt placera större reflexskärmar, bakgrunder, b-ljus av typen bygglampa, och inte minst en kaffebryggare. Tillträdesdag är 1/4 och när vi fått ordning kommer det att finnas möjlighet att hyra in sig för en rimlig peng. För att få igång det hela behöver vi ett par till som kan tänka sig att lägga ett par hundra i månaden löpande. Låter det intressant så titta in på hemsidan eller kom ner till cafe Tintin där några av oss normalt fikar varje onsdag.
Som det skrevs här för ett tag sen var vi några som gick i tankarna att skaffa oss en billig lokal att hålla till i. Det har resulterat i en mindre lokal ut i Pilagården(Järnbrottsmotet)
Lokalen hyrs av oss i en nybildad förening Retuschera . Lokalen är inte optimal för foto men vägg till vägg har vi 7 m, takhöjden desvärre bara 2,5 m. Å andra sidan är den billig och man slipper möblera om hemmet. I lokalen har vi tänkt placera större reflexskärmar, bakgrunder, b-ljus av typen bygglampa, och inte minst en kaffebryggare. Tillträdesdag är 1/4 och när vi fått ordning kommer det att finnas möjlighet att hyra in sig för en rimlig peng. För att få igång det hela behöver vi ett par till som kan tänka sig att lägga ett par hundra i månaden löpande. Låter det intressant så titta in på hemsidan eller kom ner till cafe Tintin där några av oss normalt fikar varje onsdag.
jansta
Aktiv medlem
Cellsus skrev:
Jag vet ingen studio. Men kan det inte vara en ide att kolla på media gymnasierna. Dom brukar ha en foto studio. Och det kan nog vara billigt om inte gratis
Jag är på G att hyra ut fullt utrustad studio i Uddevalla om det finns intresse.
Jan
LostInSpace
Aktiv medlem
jag är jätteintresserad av ett studiokollektiv i gbg! har precis skaffat blixtar så en studio också vore fint!
Enfotograf
Aktiv medlem
LostInSpace skrev:
jag är jätteintresserad av ett studiokollektiv i gbg! har precis skaffat blixtar så en studio också vore fint!
Då är Retuschera helt klart något för dig.
Har du kollat in hemsidan: http://www.retuschera.se/.
OM jag har fattat det rätt så kommer dem åt lokalen den 1/4 men först skall det renoveras lite.
/H
LostInSpace
Aktiv medlem
ja kanske, men kanske kan få komma dit och kolla på lokalen i alla fall? 2,5 m i tak lät inget bra då jag är ett stort fan av ljus som kommer uppifrån, gärna rätt högt..
Pegaso_Gbg
Aktiv medlem
Några av medlemmarna brukar fika på Cafe Tintin onsdagar 18-19 eller så. Kom förbi så kan du få veta lite mer.LostInSpace skrev:
ja kanske, men kanske kan få komma dit och kolla på lokalen i alla fall? 2,5 m i tak lät inget bra då jag är ett stort fan av ljus som kommer uppifrån, gärna rätt högt..