Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var köpa plexi i stockholm? (genomskinligt)

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
Jag söker tips om vart man kan köpa plexiglas i storlekar på runt en meter, i stockholmstrakten.

Jag söker altså specifika tips om vilken/vilka butiker man ska gå till, inte generella svar som "bygghandeln" eller "glasmästaren". Någon som vet en butik där dom har plexiglas? Vet ni något om prisläget?

Walle skrev:
Jag söker tips om vart man kan köpa plexiglas i storlekar på runt en meter, i stockholmstrakten.

Jag söker altså specifika tips om vilken/vilka butiker man ska gå till, inte generella svar som "bygghandeln" eller "glasmästaren". Någon som vet en butik där dom har plexiglas? Vet ni något om prisläget?

priset är ganska dyrt..pris beroende på tjocklek,
spillbitar är billigare...

jag ringde runt till några olika glasmästerier (sök på plexiglas på eniro.se) vilket slutade med att att jag fick 1 kvm opalfärgat gratis,

Tack för era svar!

Opalfärgat, är det genomskinligt? Eller är det det som är mjälkvitt? :)

Jag ska ha genomskinligt

Walle skrev:
Tack för era svar!

Opalfärgat, är det genomskinligt? Eller är det det som är mjälkvitt? :)

Jag ska ha genomskinligt

aha..

jo,
Opal = mjölkvitt

jag har det som underlag när jag plåtar produkter,
som skall friläggas t ex

På Chlas O finns mindre bitar att köpa i olika tjocklekar (något större än ett A4).
Använd munskydd av typen dammfilter om du måste fila, kapa eller fräsa i det.

Walle skrev:

När vi köper plexi till Dalkia köper vi från Cityglas. Så kolla där. De är helt genomskinliga, helt klara.

Har nu städat i tråden och orkade ärligt talat inte sortera bland den följande diskussionen, utan tog bort allt, då det förutom att det bröt mot forumreglerna även var off-topic. Hoppas att kombatantterna kan acceptera detta.

FILM) (ulltand skrev:
Jag har köpt plexi billigt(?) på Coop Bygg & Trädgård.

Tack! Det ska jag kolla upp! Var runt på några olika "riktiga" (yrkesinriktade) byggvaruhus för ett par veckor sen, och inte en enda hade plexi.

harryett skrev:
...vad gav du för vilken storlek?...

Kommer inte ihåg pris, men gällande storlek har jag för mig att jag köpte helark eller vad det kan heta, typ 1000*2000mm.
Kanske jag kommer ihåg fel om storleken... Modellen var iaf ganska tunn, antagligen tänkt för växthus eller liknande.

Jag har ngt svagt minne av att kidsen köpte mindre bitar för spel, men det kanske var på ngt annat ställe.
Har också tidigare köpt (gm arbetet) måttbeställd o även specialböjd plexi o andra typer av plastglas hos större/bättre glasmästare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar