Annons

Var köpa neoprene?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack.. Hittade mer när jag sökte på Gummi, istället för neopren....vilket naturligtvis är helt logiskt ;)

I vilken form önskas neoprene

Neoprene har många olika kvaliteter som allt material, från ovulkat till olika färdigvaror.
Det finns ett antal industrisäljföretag på olika platser i landet som ofta har mindre mängder hemma. I Åkersberga finns t.ex. Arne Nolmark AB som sysslar med detta.
Tidigare inköpare av bl.a. gummi till industri
// Björn E.

Kuntze hade och gav bra tips till mitt användningsområde.

Överdragsskydd till mitt objektiv. Nu ska jag bara fundera ut hur man bäst fäster tyg på cellgummi... kontaktlim kanske?

Dessa har mycket

Köpte själv måttbeställt och färdigt till mitt 500/4,0 och mina konvertrar inkl. frakt och allt för 480kr. De har allt i från regnskydd och neopren till bönpåsar. Tror att det går att köpa i lösvikt sas. (De är extremt trevliga att ha att göra med) wildlifewatchingsupplies

exempel

Så här ser bitarna som jag beställde ut. Jag gjorde hål för knapparna på objektivet som man kanske kan se.

Bilagor

• neoprenfs.jpg
    neoprenfs.jpg
    40.2 KB · Visningar: 1,990
Hmm Tony.. Vilken produkt var detta? Jag letade där innan, men hittade ingen måttanpassad till EF 500/4L..

Nåväl.. för 375:- inkl frakt får jag 1 kvm neopren + 1,8x1,4m camotyg.. Det räcker och blir över.

Ps.. Kan du använda pre-focus ringen?

Jojo..Niclas.. Jag har varit där med. Det är jättefint, och priset var väl ganska okej.. 110$.. Men frakten ville de ha 56$ för, vilket var på tok för myckert med tanke på att frakten kostade 150$ för gluggen. Så därför så valde jag en egen lösning.. Då för 1/4 del av priset.. typ.

Återstår att se hur det blir. I värsta fall är det 375:- i vasken. I bästa fall är det 1200:- sparade ;)

Jo frakten är dyr och jag avstod jag också. Jag har inget kammo på min glugg, tror inte jag missat ngn bild för det, eller att den fått en prick under tiden heller.

Enda gången jag veteligen har saknat det är när man lägger an mot en uppvevad bilruta.

Med tanke på priset för gluggen så är det väl att betrakta som en liten flis i rymden. Men jag förstår ditt tankesätt.

MVH Niclas,

Länkar till några firmor som bla säljer neopren

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=29624

Om du har tänkt sy så kanske följande citat från www.justmakeit.com kan vara värt att notera

PLEASE NOTE: Sewing Neoprene® on a regular sewing machine can be difficult. Sewing Neoprene® is generally done by manufacturers with a Mauser (Neoprene® sewing machine). Thinner Neoprene® can occassionally be sewn on a regular machine, but thicker ones are much more difficult to manage. Experience has shown OLD workhorse or industrial machines do the best, while others have luck with their sergers. PLEASE do not sacrifice your expen$ive machines to sewing Neoprene®. They usually have less power than the old workhorses!

Du får måttbeställa

Hej Jesper! De har inga färdiga men de syr upp efter dina måttangivelser. De har mina måttangivelse kvar tror jag. Jag kan inte använda prefocusringen särskilt lätt men jag har inte försökt så mycket då jag nästan aldrig använder denna. Det är ju bara att rulla upp neoprenet på denna bit av objektivet ifall jag skulle vilja göra det i och för sig. Ska du använda mina mått så lägg gärna till ett par mm på längden på varje bit och klipp sedan av kanten ifall de blir för stora. Jag var lite snål med måtten.

Tack Björn.. Jag har beställt 2mm's så man får väl pröva så försiktigt om man ska sy, annars hade jag funderat över att köra med kontaktlim.

Väcker liv i denna tråd för jag hittar ingen annan med sök funktionen.

Finns det nån som kan lotsa mig vidare till firma lr person som kan sy i neopren i landet? Har lite specifika krav på det skydd som jag snart kommer behöva.

/Henkan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar