Annons

var köpa dimage 7hi?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tullsats på Digitalkameror

är 0% (noll) från USA... ringde tullen på 0771 232323 o frågade en handläggare. Varukoden för Digitala stillbildskameror är för övrigt 8525401100.
 
Pratade oxå med tullverket precis, man får räkna med ett pålägg på 25% på totala beloppet & man ska även räkna in frakten i det. Dvs alla kostnader + 25% på det...

//D
 
Precis

allt som det är moms på i Sverige blir det moms på... så och frakt o porto o vad de nu kan hitta på för avgifter därborta...
 
blev o beställa genom en lokal affär igår, 15k för den +128mb minne + 1gb microdrive
rätt ok me tanke på att billigaste svenska återförsäljarna jag hittat på internet ville ha 800 mindre o hade blivit frakt från två ställen då.. så slutsumman hade väl gått o få ner någon krona, dock hade de varit förskottsbetalning då o de gillas inte alls.
 
Grattis - jag ser att priset blivit bättre sedan jag köpte i december. Microdrive istället för väska (som dessutom passar dåligt) är helt OK.

Är övertygad om att du blir nöjd med kameran !
 
Grattis

du har köpt en mycket fin kamera enligt min ringa uppfattning. Jag måste släpa mej iväg o klämma på den än en gång, men samtidigt har jag börjat inse vikten av bildstabilisering... kompisen köpte en kamera med 10x optisk zoom och IS... det är ju först då man verkligen kan utnyttja 10x zoom känns det som. Hoppas att Minoltas nästa Dimagegeneration kommer med IS. Till dess sitter jag nöjd med min sjua... tror jag *s*.

Tidigare i tråden skrev jag nåt om DSLR o Minolta... det finns redan!! För ett par år sedan kom Minolta med en digitalkamera med utbytbar optik. Såg en annons i en gammal FOTO (fr år 2000). Har aldrig sett den i verkligheten dock. Kan en begagnad sådan vara nåt? Finns det Minoltaobjektiv med IS? spelar det nån roll om man har 2,7 Megapixel eller 5 om man ändå mest tittar på bilderna på skärm? Min skärm kan inte visa mer än 1024x796 pixlar ändå...

Nån som sett en sån här?
http://www.steves-digicams.com/rd3000.html
är det nåt att ha?
 
då finns det ju stativ =)
visst skulle säkert bildstabilisering vara bra o ha men har inte saknat det på mina gamla kameror.. och eftersom jag bara sitter me massa gamla canon fd objektiv och några med m42 fattning så kändes de inte helt aktuellt att köpa en riktigt dslr eftersom jag dels inte vet hur länge mitt fotointresse kommer vara och jag har ingen optik till den, alltså hade jag fått lägga ut kanske dubbelt så mycket som för min 7hi..
o 15k för en kamera sved nog mycket i plånboken

självklart spelar det roll hur hög upplösning kameran har, även om du bara ska se bilderna på skärmen..
så fort du förstorar bilden för att se detaljer märker du ju av den lägre upplösningen.. eller om du tillexempel vill beskära bilden lite och sedan förstora så märks upplösningen..
 
Jorå, vid beskärning så märks det förstås om man har färre pixlar men med 2,5-3 megapixel så har man ju en del att skära av. Kameran min kompis köpte kostade betydligt mindre än en 7Hi och vad jag har sett hittills av de bilder som den presterar är den mycket imponerande. Tyvärr norpade han ett av de sista exen från Dustin som sålde dem till vrakpris. Stativ är förstås alltid en lösning men jag är dålig på att släpa med mej mitt stativ får jag erkänna...
 
nääääää fresta mej inte nu igen... jag har just kommit över suget o bestämt mej för att vänta in nästa version... nu blir jag ju sugen igen
 
hmm kanske blir o avbeställa o ta från cyberphoto istället
blir ju trots allt ca 2000 som skiljer
 
Det är kanonpris, Så avboka du och beställ från dom :D

Men jag har idag köpt en dimage 7i begagnad.
Den är under 2 månader gammal och säljs med väska (600kr ny) + närbildslins set + uv skydd. Det ger jag 7500 för inkl frakt... Det känns helt ok oxå :=)
 
Grattis Daniel! hur kommer det sej att vederbörande säljer sin 7i så billigt så snart?
 
Det är jnse som är medlem här :)

Han verkade inte vara 100% nöjd med Minoltan så han övegav den för en Canon 10D :=)
 
Scandinavian har också sänkt priset nu... imorgon följer väl resten av handlarna efter... det är kanske dollarkursen som ger sänkningen, men de har inte sänkt 7i, så nu är skillnaden "bara" 1500...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.