Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

var hittar ni era manuella gluggar?

Produkter
(logga in för att koppla)

RE1NE V1NDEBR0

Avslutat medlemskap
är på jakt efter manuella Ai och Ai-s primes men undrar vart ni letar när ni ska köpa dessa gamla tingestar

ställen jag letat på hittills:
fotosidan.se - inte så jättestort utbud
blocket.se - inte så jättestort utbud
ebay.com - långt bort, kanske åker på tull o moms
ebay.de - jädra vad dyra de var
ebay.co.uk
tradera.com

vart mer skulle man kunna leta?

Schönheers på Upplandsgatan brukar ha en del, likaså LP-foto på regeringsgatan. Tradera kan det oxå finnas fynd på om du vet vad du vill ha och vad det får kosta.

En annan butik som har ett stort utbud av beg Nikon optik är Grays of Westminster. En butik som är väl värd ett besök om man har vägarna förbi London. En fantastisk känsla bara att gå in i butiken dessutom mkt professionella säljare

http://www.graysofwestminster.co.uk/

Senast ändrad:
Robert White har säkert en del sådana men jag har inte kollat på länge, likaså Ffordes i Skottland. Tänk på att RW anger priser ex moms, Ffordes inklusive. Bägge två är mycket välrenommerade och du kan lugnt handla där.

På andra sidan pölen är det väl B&H, Adorama och KEH som gäller. KEH har en väldig massa begagnad optik men de är inte speciellt billiga och frakten till Svedala är svindyr (dessutom tillkommer garanterat tull och moms). Jag har läst på utländska forum att de har höjt priserna ganska rejält på sistone men om du känner någon i staterna blir det nog fortfarande billigare än att köpa i Sverige.

mycket gott att leta sig igenom... och mycket dyrt om man ska köpa från företagen... känner att jag kunde nog betalt kanske hälften av vad de begär... blir nog blocket/tradera att hålla koll på

är på jakt efter manuella Ai och Ai-s primes men undrar vart ni letar när ni ska köpa dessa gamla tingestar

vart mer skulle man kunna leta?

Här finns t.ex. en hel del Nikon både M och AF, seriositets klass 1 på denna firma, linserna ska t.ex. vara helt utan slitage.

http://www.graysofwestminster.co.uk/products/secondhand.php?cat1=3&pg=1&THESESSION=42319d59436b1e255d109fc5cf6a28b6[/URL]

länder inom Schengen (EU) ingen moms eller tull, men det tillkommer frakt och ev transportförsäkring.

Och vad "ska" man söka efter då? :)
Det är hemligt;-) Nädå, jag brukar söka på "nikon AND nikkor" inom alla kategorier. En del lägger sina annonser på helt fel ställen, nämligen. Sen gäller det att lyckas hitta guldkornen. Det kan stå "kamera säljes" om något som innehåller sjukt mycket gött för inga pengar alls.

Tyvärr är det väl så att gulderan är över. Det finns betydligt fler SLR-användare idag än vad det finns utbud av roliga begagnade gluggar. De som säljs har dessutom högre pris än för några år sedan.

Sedan dyker det ju iofs upp bra affärer på blocket ibland men då gäller det att vara snabb.

[Edit]
Vänta några år tills DSLR-hysterin lägger sig bland "vanligt folk" så kommer allt gött ut på marknanden igen :)

Senast ändrad:
Här finns t.ex. en hel del Nikon både M och AF, seriositets klass 1 på denna firma, linserna ska t.ex. vara helt utan slitage.

http://www.graysofwestminster.co.uk/products/secondhand.php?cat1=3&pg=1&THESESSION=42319d59436b1e255d109fc5cf6a28b6[/URL]

länder inom Schengen (EU) ingen moms eller tull, men det tillkommer frakt och ev transportförsäkring.

135mm f/2 Nikkor AIS EXC+ £495.00 = 6100kr

hade de sålt den för 3000 hade den varit MIN, MIN säger jag :)

Ja tyvärr, denna butik inte kända för att ha speciellt billiga grejor, men man får å andra sidan den nivå som ut annonseras.

Billigt eller dyrt är ju relativt, och detta fall beroende av kronkursen när du handlar. MEN, har du vägarna förbi London så är butiken värd ett besök och det går att diskutera priserna OCH det är kvalitet rakt igenom, ingen risk att du blir pålurad sekunda varor.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar