Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var är D90?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Epic

Aktiv medlem
Efter mer än ett år tillsammans med min älskade D70, känns det som att jag har vuxit ur den och är beredd att ta steget till en lite mer avancerad kamera som är snabbare och med högre upplösning. Men jag finner inga alternativ.

För en hobby fotograf som jag, så känns steget till D2x som lite väl stort. D100 är lite väl gammal och antagligen ett steg i fel riktning.

Att välja det konkurrerande märket är inget för mig, särskilt med tanke på alla investeringar jag har gjort på Nikon systemet... och så kvalitetskänslan slår ju allt annat!

Varje gång jag frestas att betala de 43000:- som D2x kostar, surfar jag vidare till Nikon och DPreview för att se om det finns tal om en ersättare till D100, men nix, inget, nada... Det kändes som Nikon har svikit mig när de lanserade D70s istället för en D90/D120.

SÅ min fråga, har någon genom kontakter eller annat, hört talas om efterföljaren till D100? Finns det sådana rykten eller "av misstag" publicerade handböcker som jag har missat på nätet?
 
Det kommer en ersättare till D100, javisst! När? Det säger inte Nikon än, men till hösten lagom till Photokina är väl inte en helt dålig (men ändock) gissning.

DSLR-marknaden växer stadigt och Nikon kapar marknadsandelar från Canon, och det har väl varit viktigare för Nikon att få in en startmodell under 700 euro, än att fokusera på en D200 först.

D70s gjordes nog med "vänstra handen" för att kunna presentera en liten uppiffning och höja priset en aning igen för at ge utrymme åt D50 under sig. Men men, nu är D50 och D2X ute och de kan förhoppningsvis koncentrera sig helt på vår efterlängtade D200 (eller vad den skall heta)
 
clindh skrev:
Det kommer en ersättare till D100, javisst! När? Det säger inte Nikon än, men till hösten lagom till Photokina är väl inte en helt dålig (men ändock) gissning.

Photokina är inte i höst utan hösten 2006 så ni får nog vänta ett år till :)

//Larsa
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.