apersson850
Aktiv medlem
Det har inget med fartkameror att göra, men här är ett exempel på Canons produkter för mer eller mindre automatiserad fotografering.
Canon robot
Canon robot
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Canon XXD används av polisen vid passfoto.
Oj, fel av mig, XX0D ska det vara. Tog passfoto i Lund i juli. Fortfarande inte dykt upp.Känns trångt att få in en sådan med objektiv i maskinerna, kan jag ju tycka. Det är ju maskiner som fjärrstyrs från bakom disk där kameran kan hissas upp och ned.
Kikade på en fartkamera i mitt område. Såg ej objektivet, men ytterst sitter ett polfilter, B+W 67 circular E.
Kan vara ett sådant objektiv om man går efter fästet för motljusskyddSkulle matcha Nikons 85/1.8G (eller Z-varianten) t ex, dock ej det äldre 1.8D, om de bytt till småbild och behåller ungefär samma avstånd som med 50 mm. Jag har ett mycket vagt minne av att jag sett någon kravställning e dyl i stil med 36 MP vid något tillfälle när man velat öka den tekniska kvaliteten, för att få bättre uppklarningsprocent än de äldre kamerorna, men jag kan minnas fel. Kamerorna ska ju fungera under en stor mängd förhållanden och man kan ju inte gå på med hur stark blixt som helst, plus att föraren och nummerplåten blir en relatIvt liten del av bilden.
Och att radarn inte var av intresse.Ska man tro Aftonbladet så är det Canonkameror.
D800 har använts…36Mpix. Låter som en Nikon D800.
”Skakiga utslag i fartkameran sorteras bort”
TEKNIKFRÅGAN. Hur fel kan fartkameran ha egentligen? Ny Tekniks läsare ger besked.www.nyteknik.se
Bild på hela insatsen https://www.nyteknik.se/fordon/sa-bra-ar-de-nya-fartkamerorna-6401428
Har någon en länk till detta Aftonbladets påstående?
Idag fick jag svar.Jag har frågat Trafikverket. Vi får väl se om de behagar svara.
Trafikverket sa:Det stämmer inte, det är kameror av märket Nikon i våra skåp.
Redan gjort, men jag frågade bara efter en källa i förmiddags. Min sammanfattning hittills.Det framgår av första inlägget i tråden varför kameramärket är intressant.
F.ö. orkar jag inte skriva till Aftonbladet för att klaga på desinformationen i artikeln som länkas till i inlägg #34 …