Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Valet och kvalet bland objektiv till Nikon D60

Produkter
(logga in för att koppla)

Hampafroe

Medlem
Hej,En amatör fotograf som idag letare efter antingen ett BRA telezoom objektiv (har 70-200 VR) alt ett BRA vidvinkel (har standard 18-55 VR). Är det ngn som skulle kunna föreslå ett? Är det stor skillnad mellan t ex Sigma & Nikon fö ren amatör? Prismässigt är det ju så... Kan inte bestämma mig vad jag ska ha, tror jag har mer nytta av ett vidvinkel idag fast jag tycker det är roligare att fota med ett telezoom. Tacksam för alla tips som kan fås.CF

Jag tycker din fråga är väldigt diffus och svår att få grepp om, vad är din fråga egentligen?

Hej,En amatör fotograf som idag letare efter antingen ett BRA telezoom objektiv (har 70-200 VR) alt ett BRA vidvinkel (har standard 18-55 VR). Är det ngn som skulle kunna föreslå ett? Är det stor skillnad mellan t ex Sigma & Nikon fö ren amatör? Prismässigt är det ju så... Kan inte bestämma mig vad jag ska ha, tror jag har mer nytta av ett vidvinkel idag fast jag tycker det är roligare att fota med ett telezoom. Tacksam för alla tips som kan fås.CF

Du har 70-200 VR och 18-85.
Skall du ha längre telezoom så blir det väldigt mycket dyrare.
Vad vill du plåta, svårt att råda dig annars

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto