Annons

Val av telezoom

Produkter
(logga in för att koppla)

tuks

Ny medlem
Hej
Det är mitt första inlägg på forumet. Jag har nyligen skaffat en Canon 400d med kitobjektiv. Kitobjektivet räcker inte till det jag planerar att fota. Det jag vill fota främst är hundtävlingar såsom lydnad och agility. För alla tävlingar gäller det att man kan inte komma för nära hundekipagen och de flesta bilder kommer att tas när ekipagen blir i rörelse (speciellt gäller det agility). Alla tävlingar körs utomhus från tidig morgon till eftermiddagen. Eftersom tävlingar är ute och oftast på hösten och våren, så är vädret dålig, och om det inte regnar så är luften mycket fuktig. Därför vill jag ha helst något "tätt" glugg.(ska dock inte stå med den i regnet)
Jag har tittat själv på olika tester, recensioner och inlägg på forumet.
Jag står framför ett val:
Nytt Canon EF 70-200 f4 IS USM(billigast på warehouseexpress, UK) eller
begagnat EF 70-200 f2.8 USM.
9000kr är vad jag kan ge maximalt för ett tele, jag behöver pengar till tillbehören också(väska,minne osv.)

Valet är svårt även efter allt det som jag har läst om Canons objektiven. Finns det kanske fler gluggar som jag blir nöjd med som amatör och som klarar hårdare väderförhållanden?
 
Tyvärr är allt sånt dyrt, jättedyrt eller svindyrt.
Du ska också vara medveten om att "riktig" vädertätning finns på EF 70-200 mm f/4L IS USM och EF 70-200 mm f/2,8L IS USM, men inte på deras motsvarande varianter utan IS.

Om man ändå är på plats kan man nästan klämma in en EF 70-200 mm f/2,8L IS USM i ditt pris i USA (inte riktigt, både priserna och dollarn har gått upp sen jag handlade senast), men då tillkommer ju ofta resan.

Som du beskriver förhållandena hade 2,8 varit bra att ha. En 400D skruvar man inte upp till ISO 1600 utan att det syns heller.

Jag kan dock intyga att EF 70-200 mm f/4L IS USM är ett mycket trevligt objektiv. Kostade ungefär 6500 i USA.
 
Har bestämt mig ikväll och beställt EF 70-200 f4 L IS USM. Vi för se vad det bli :) Tack för hjälpen!
 
Jag hade sådan extrem beslutsångest.

På måndag hämtar jag mitt Canon EF 70-200 f/2.8 L USM NON IS :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.