Chewbacca
Aktiv medlem
Tjena,
jag har haft min k10d nu i ett halvår (nøjd, nøjd, nøjd ), jag har kitobjektivet och samsung 50-200.
Jag mærker dock att jag blir lite trøtt på att jag vill byta objektiv lite væl ofta før min smak. Ena stunden vill jag zooma och næsta kort hade jag gærna haft lite vidvinkel på.
Så nu funderar jag allvarligt på att skaffa en "superzoom".
De två jag hittat ær Sigma AF 18-200/3,5-6,3 DC och Tamron AF 18-200/3,5-6,3 XR Di II.
Bægge har fått utmærkelser av TIPA 2005 (Tamron) och EISA 2005 (Sigmat).
Vilket av dessa førslår ni jag ska køpa før att gøra det bæsta valet?
Kan det vara så att Tamron AF 18-250/3,5-6,3 XR Di II ær i samma klass? I så fall blir det ett solkklart val, æven om det blir en liten førsæmring pga omfånget.
Finns det andra mærken eller ældre objektiv som ær att føredra?
jag har haft min k10d nu i ett halvår (nøjd, nøjd, nøjd ), jag har kitobjektivet och samsung 50-200.
Jag mærker dock att jag blir lite trøtt på att jag vill byta objektiv lite væl ofta før min smak. Ena stunden vill jag zooma och næsta kort hade jag gærna haft lite vidvinkel på.
Så nu funderar jag allvarligt på att skaffa en "superzoom".
De två jag hittat ær Sigma AF 18-200/3,5-6,3 DC och Tamron AF 18-200/3,5-6,3 XR Di II.
Bægge har fått utmærkelser av TIPA 2005 (Tamron) och EISA 2005 (Sigmat).
Vilket av dessa førslår ni jag ska køpa før att gøra det bæsta valet?
Kan det vara så att Tamron AF 18-250/3,5-6,3 XR Di II ær i samma klass? I så fall blir det ett solkklart val, æven om det blir en liten førsæmring pga omfånget.
Finns det andra mærken eller ældre objektiv som ær att føredra?