Annons

val av program

Produkter
(logga in för att koppla)

maxnik

Medlem
Har ett gammalt LR 6. Vill nu ha ett program som klarar mer (inte prenumerationer). Har tittat via youtube på Affinity ,Darktable och Luminar AI. Vill ha ett som klarar lager och helst också stackning. Svenska ett plus men inte nödvändigt. Någon som har erfarenhet av dessa?
 
darktable använder moduler och inte lager, så det går bort för dig. darktable klarar heller inte av att stacka bilder, mer än för att lägga ihop bildfiler för att minska brus. Svenska finns delvis.
 
Senast ändrad:
Jag hade LR6 och var ganska säker på att gå på Capture One PRO, finns för Fuji, Sony och Nikon till reducerat pris och det brukar vara extra rabatter ibland. Nu gick jag istället på Adobe prenumeration så jag vet inte vad jag hade tyckt om Capture One, huvudskälet till att gå vidare med Adobe var att slippa lära om, tänkte att det kunde vara värt en del
 
Jag hade samma dilemma som du. Gick aldrig över till Adobes prenumerationstjänst utan låg kvar i PS 6.
Men kände att andra program började att springa förbi
Jag kör med Affinity idag och tycker det fungerar bra. Tar en tid att vänja sig bort från PS. Men efter ett tag känns Affinity naturligt att jobba med
 
Efter att ha kollat på youtube m.m. så valde jag ON1 PHOTO RAW 2021.
Det är mycket att sätta sig in i, som tur finns det bra videoguider på det. Blir
säkert bra, Priset var också bra 648 Skr i februari
 
Jag skulle vilja rekommendera dig att ta dig en titt på Capture One som jag tycker är en mkt kompetent råfilskonverterare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.