Annons

Val av polaroidkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

LIC0RE

Ny medlem
Hallå där!
Jag har funderat ett tag att införskaffa en polaroidkamera, men problemet är att jag har ingen aning om vilken jag ska välja!
Jag dras mellan en Polaroid 600 och en Polaroid 636.
Har ni någon aning vad det är för skillnad mellan dem?
Har ni några andra bra alternativ när det gäller om Polaroidkameror?

Svar uppskattas och ha en fortsatt trevlig dag!

Skulle hellre gå på en sx-70 eller slr 680 eller 690. Väldigt trevliga kameror som använder den typiska polaroidfilmen. Ännu hellre rekommenderar jag en polaroid 450 eller någon av föregångarna (330, 350, 410 osv). Dessa använder sig av en lite mer avlång film som imo är mkt trevligare. Man har inte helleer autofokus, vilket de tidiga sx70 även saknade, men när de kostar 15 spänn bilden att fota kan man kosta på sig att fokusera manuellt =)

Jaha, nu är väl problemet att jag har ingen aning vad man kan hitta sådana.
Klickade runt lite på tradera och hittade en Polaroid 636, som verkade vara i mycket gott skick.
Men alltså, om man ska köpa en polaroidkamera ska man köpa någon som du rekommenderade för att de är bäst eller hur blir det? :)

Tradera är ett starkt kort när man vill köpa polaroidkamera. De ja rekommenderar är de ja anser man får mest glädje från. Kvalitétsmässigt är de en polaroid 600se man vill ha, men de är en både stor och dyr pjäs =)

Jag har en Polaroid 636 som du kan få köpa förhållandevis billigt.. Jag gav 100 kr på en loppis så det plus frakt kanske?
Jag insåg att det jag inte prioriterar filmen..

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto