Bl00m
Medlem
Tjenare!
Jag sitter i tankarna på att kanske köpa en ny kamera i julklapp till mig själv.
Just nu så använder jag en Nikon D60, inget fel på kameran i sig men skulle vilja ha en lite snabbare kamera ur Nikons utbud så att jag slipper köpa nya objektiv.
Kanske skall lista min utrustning för att kunna se vad som passar bra.
Kamerahus: Nikon D60
Objektiv:
Nikkor AF-S DX 18-55/3,5-5,6G ED VR
Nikkor AF-S DX 55-200/4-5,6G ED VR
Nikkor AF DX 10,5/2,8 ED Fisheye-Nikkor
Blixt: Nikon SB-900
Jag har kollat på lite olika men behöver lite tips från några som provat lite olika kameror.
Dem som jag har kollat på är D90, D5100 och D7000
D90 känns som en prisvärd kamera men är väll lite utdaterad snart eller?
D5100 är väll egentligen ersättaren av D90 eller har jag helt fel där? Är dem snart lika förutom att D5100 har en rörlig display?
D7000 ligger i över kant på vad jag har att lägga på detta men inget är omöjligt om man kan motivera köpet.
Ett annat alternativ jag har är om jag skulle köpa ett Nikkor AF-S 50/1,8G och avvakta lite tills det kommer en ny linje med kameror, om det är så att dem kommer inom en snar framtid?
Hoppas någon kan hjälpa mig att hitta rätt
Mvh
Patrik
Jag sitter i tankarna på att kanske köpa en ny kamera i julklapp till mig själv.
Just nu så använder jag en Nikon D60, inget fel på kameran i sig men skulle vilja ha en lite snabbare kamera ur Nikons utbud så att jag slipper köpa nya objektiv.
Kanske skall lista min utrustning för att kunna se vad som passar bra.
Kamerahus: Nikon D60
Objektiv:
Nikkor AF-S DX 18-55/3,5-5,6G ED VR
Nikkor AF-S DX 55-200/4-5,6G ED VR
Nikkor AF DX 10,5/2,8 ED Fisheye-Nikkor
Blixt: Nikon SB-900
Jag har kollat på lite olika men behöver lite tips från några som provat lite olika kameror.
Dem som jag har kollat på är D90, D5100 och D7000
D90 känns som en prisvärd kamera men är väll lite utdaterad snart eller?
D5100 är väll egentligen ersättaren av D90 eller har jag helt fel där? Är dem snart lika förutom att D5100 har en rörlig display?
D7000 ligger i över kant på vad jag har att lägga på detta men inget är omöjligt om man kan motivera köpet.
Ett annat alternativ jag har är om jag skulle köpa ett Nikkor AF-S 50/1,8G och avvakta lite tills det kommer en ny linje med kameror, om det är så att dem kommer inom en snar framtid?
Hoppas någon kan hjälpa mig att hitta rätt
Mvh
Patrik