Annons

Val Av Kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kicki S

Ny medlem
Hej!
Jag sugen på en riktig systemkamera digital men vet inte riktigt vad man ska köpa.Det jag är ute efter är en kamera med riktig zoom och sekvenstagning och video med ljud och att den knäpper bra i stora lokaler.Jag har tittat runt lite grann men är helt grön på detta med har fått fram en del kameror som jag tycker verkar okej.Hoppas att ni kan hjälpa mig.
Canon PowerShotPro1
Canon PowerShotS2IS
Canon PowerShotS1IS
Kodak P850
Konica Minolta DiMAGE A200
Konica Minolta DiMAGE Z5
Konica Minolta DiMAGE Z6
Nicon CoolPix8700
Panasonic DMC-FZ5
Sony DSC-H1
Jag har ju fastnat för Konica Minolta men vill gärna höra med proffsen vad som är bäst.
Tack på förhand
Mvh/Kicki
 
Jag har fotat med Konica minolta a200 sedan vintras och är mycket nöjd, den rekomenderas! Kostar ju nu bara kring 5000kr och då jag köpte den så kostade den 6500kr.
 
Ingen av de du nämner är en digital systemkamera.

Men, S2 IS verkar riktigt sjysst! Har en S1 IS och i princip alla minus med den är fixade på S2.
 
kan tillägga också att ingen av ovanstående kameror har jag någon kännedom om, MEN... jag har själv även en Canon Powershot G5...
Rent bildmässigt tar den kanonbilder
Har massa bra "manuella" funktioner som bländare, slutartid, bulb, seriebildtagning osv osv.

Jag antar att dom nya Canon Powershot modellerna är bättre så väljer du en Canon så blir du inte besviken i alla fall, man vet vad man får...

Däremot är G5:an väldigt plastig i känsklan men åk ner o kläm i en butik, det är ju det dom är tillför :)
 
TACK

Tack för alla svar.Då har jag missat något med systemkamera vad är skillnaden på dom jag har raddat upp och en sådan? Är helt rudis på det här.
Mvh/Kicki
 
Tack för era inlägg.Nu är en Konica Minolta DiMage A200 beställt.
Så får se om jag kan ta några fina kort med den.
Mvh/Kicki
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.