Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad tycks om min hemsida?
- Trådstartare karlstrand
- Start datum
avsl081112
Avslutat medlemskap
karlstrand skrev:
Vad tycker ni om min hemsida..
Använd Explorer..
Musiken och designen är gjord av mig..
http://www12.asphost4free.com/karlstrand
Varför hamnar man i Photobucket? Jag fick dessutom en massa reklam-pop-ups efter att ha varit på sidan.
Underlig design och min första tanke var att det var förtäckt reklam eller trick för att fånga in nya medlemmar till Photobucket.
Du frågar och får ärliga svar. Lycka till med uppdateringarna.
perstromgren
Aktiv medlem
uchman skrev:
Jag vill inte skryta eller något, men vad är fel på en enkel design som denna: http://www.peterphoto.se/
Inget. Så ska det se ut!
Möjligen skulle en kalenderbitare vilja ha mera information om hur bilden är tagen, men det beror givetvis på syftet med sajten.
Per.
perstromgren
Aktiv medlem
fina skrev:
Peter!
Jag tycker den är snygg och enkel. Inte mer info än vad som behövs. Hur har du byggt den?
Den kanske inte är "byggd" alls? Titta på koden så ser du att det helt enkelt är en massa små bilder med radbrytning emellan var åttonde bild! Inget bjäfs, precis som det ska va'!
Per.
ulltand
Aktiv medlem
uchman skrev:
...Jag vill inte skryta eller något, men vad är fel på en enkel design som denna: http://www.peterphoto.se/...
Snyggt, snabbt, enkelt. Toppen för bildvisning!
Det enda är att jag skulle sätta en tag på varje bild.
Och att sidan kanske är lite svårjobbad vid bildbyte etc.
Senast ändrad:
uchman
Avslutat medlemskap
fina skrev:
Peter!
Jag tycker den är snygg och enkel. Inte mer info än vad som behövs. Hur har du byggt den?
Den är byggd med php. Egentligen bara en loop som går igenom alla bilder i en specifik katalog. Detta för att jag på ett så enkelt sätt som möjligt skall kunna publicera bilder på websidan direkt ifrån lightroom. (jag expoterar alltså ett antal bilder 000n.jpg) till en katalog och vips så syns de direkt på webplatsen. Bildens titel hämtar jag från ett fält i IPTC-metadatan.
Sen så är det ju förstås även en xhtml-del som visar bilderna.. den koden kan du ju lätt se själv i firefox eller explorer.
uchman
Avslutat medlemskap
perstromgren skrev:
Inget. Så ska det se ut!
Möjligen skulle en kalenderbitare vilja ha mera information om hur bilden är tagen, men det beror givetvis på syftet med sajten.
Per.
Det är möjligt. Just här ville jag nog ha det mest som något showroom..
uchman
Avslutat medlemskap
FILM) (ulltand skrev:
Snyggt, snabbt, enkelt. Toppen för bildvisning!
Det enda är att jag skulle sätta en tag på varje bild.
Och att sidan kanske är lite svårjobbad vid bildbyte etc.
Hur menar du då? Jag har nämligen lagt en del tid på att pilarna för att byta bild inte skall flytta sig när man byter bild osv.