Annons

Vad tycks om min hemsida?

Produkter
(logga in för att koppla)
näe jag gillade den inte alls.

Tungjobbad med förstora bildfiler och grafik.
Störande och fula blinkande prickar överallt...

Du frågade och du fick ett ärligt svar.
 
Den blinkade "saken" kanske passar bättre in vid andra sammanhang,nu blir den bara störande.

Bilderna kommer i andra hand och det var kanske inte meningen?


/jan
 
karlstrand skrev:
Okej, har gjort ändringar kolla igen..

Hej igen!

Det blev bättre lite lugnare.

Lite småsaker, kolla stavningen igen "Swedien" stavas "Sweden", "M inspiration" ska vara "My inspiration"?

Jag kör Firefox utan problem, förresten

Du kanske så småningom ska fundera på att organisera dina bilder i olika album med teman?
Annars finns det bra gratis program för att ska fotoalbum tex JAlbum

En del har bilder på sin utrustning också.

Att man får upp bilderna i ett nytt fönster tycker jag är bra så slipper man backa, alla kanske inte tycker lika dock.

Ska verkligen "Website" ha stor stil den bör nog helst utgå? Har du funderat på något eget namn på websiten?

/jan
 
Jag tycker det är en skön sida.

Enda som jag just nu skulle vilja ändra på är att scrolla snabare mellan bilderna. Även om det inte är många.
 
" Click on the pictures to see them in big size"

bör kanske vaar
" Click on the pictures to see them in full size"


/J
 
Beroende på syftet med websiten och till vilka den riktar sig så kanske du bör fundera på exif-info om bilderna, exponeringstid, iso, bländare mm.

Nu får man ingen sådan info om bilderna, lär dock kräva ett litet omtag över designen.


/jan
 
Det är ju lite knäppt att stänga ute häften av surfarna från sin sida. (om den nu bara funkar i IE) väldigt många har gått över till firefox. Enligt min webstatistik så kör 78% av dem som surfar på min sida firefox.

Nåväl.
Även jag måste hålla med om att designen känns tung, sidan är plottring och svår att navigera. Jag tycker du borde gå för något enklare designmässigt.
 
'Watch instructions' bör vara
'Viewing instructions' (eller bara 'Instructions').

När jag försöker klicka på en bild så får jag 'Page not found' från Photobucket.
 
som andra påpekat är det inte så smart att bara stödja explorer.

kanske gäller ännu mer för en sida med foton på, då flertalet säkert kommer surfa in med safari på mac.

"page not found" när man klickar på länkarna.

Nej, du får nog jobba mer på den där.
 
Peter, en bra exempel på en snygg, enkel och funktionell hemsida. Bilderna står i fokus och talar för sig själva.

Perfekt val om man inte vill överarbeta en hemsida.

Hoppas du inte misstycker att jag lånar lite idéer... ;-)

/Johan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.