Annons

Vad tycker ni om det här

Produkter
(logga in för att koppla)

lakke

Medlem
Det här är den första bilden som jag gör ett seriöst försök att ändra.
Jag är själv väldigt nöjd med bilden, men det skulle vara väldigt roligt att höra vad ni tycker. Ska jag ändra på färginställningarna, mer eller mindre rött/gult ?
 

Bilagor

  • adam copy2.jpg
    adam copy2.jpg
    27.7 KB · Visningar: 1,187
Gillar det du gjort med bilden, den blev lite mer orginell med sepia toning.

p.s

Folk inte brukar gilla såna hära inlägg. Bättre att lägga "ut" bilden som kritikbild. Kanske kan du få inlägget flyttat till "efterbehandlings" forumet istället. Där kan folk ge tips om efterbehandling genom att själv göra om bilden.

/Ante
 
Det är nog en smaksak, hur man vill ha en bild. Personligen tycker jag bilden är för gul. Jag skulle nog minska färgmättnaden.

Ger ett litet förslag med ganska låg färgmättnad.
 

Bilagor

  • adam i tunneln 30 maj 2004.jpg
    adam i tunneln 30 maj 2004.jpg
    26.4 KB · Visningar: 996
Senast ändrad:
Skickar också en lite friare tolkning...
Drog ned färgmättnad på färgbilden, markerade och gjorde bakgrunden mörkare, ökade skärpan och markerade en cirkel och gjorde utsidan av den svart.
 

Bilagor

  • adam i tunneln 30 maj 2004 copy.jpg
    adam i tunneln 30 maj 2004 copy.jpg
    24.6 KB · Visningar: 960
Hej Ida..
kunne inte låta bli att leka med din bild :eek:) hoppas det inte gjorde något .. kram Carina
 

Bilagor

  • pojken.jpg
    pojken.jpg
    31 KB · Visningar: 771
nejdå, det är bara att leka på. Alltid roligt att se vad andra kan göra med biden =)
 
hur gör man för att få vissa detaljer i bilden färglagda, när resten är svartvitt? grymt snyggt gjort...
 
axel hult (axelpaxel) skrev:hur gör man för att få vissa detaljer i bilden färglagda, när resten är svartvitt? grymt snyggt gjort...

Jag gör som så att jag tar en kopia på bilden, väljer bild-gråskala och sen lägger jag över den som ett nytt lager på färgbilden. Efter det använder jag suddigummit och "suddar" bort de detaljerna jag vill framhva i färg...
 
AKA skrev:
Folk inte brukar gilla såna hära inlägg. Bättre att lägga "ut" bilden som kritikbild. Kanske kan du få inlägget flyttat till "efterbehandlings" forumet istället. Där kan folk ge tips om efterbehandling genom att själv göra om bilden.

Det är säkert många med mig som tycker att det är jättekul med efterbehandlingstrådar. Jag läser alla jag kommer över eftersom jag tycker att man får många idéer. Samtidigt är det kul att se vad som går att göra med en bild. Det finns ju många duktiga photoshopproffs på FS.

Att lägga en bild som man vill ha efterbehandlingsförslag på som kritikbild är oftast ganska lönlöst, särskilt om bilden är ganska alldaglig. Kommentarfrekvensen är som alla vet ganska låg.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.