Annons

Vad tror ni om detta paket? (EOS350D+mera)

Produkter
(logga in för att koppla)
Du gör ju aldrig bort dig med ett 70-200 4L till det priset. Passar det dig inte kan du ju bara sälja det igen och inte förlora något på det. Jag har desutom svårt att förstå varför du inte skulle ha ett sådant objektiv bara för att du är m el m nybörjare, 70-200 är ett väldigt användbart objektiv oavsett erfarenhet.

mvh

Bent
 
Petra, om du redan börjat fundera på hur du ska gå väga till för att sälja din kamera då du ska uppgradera tror jag du gjort ett stort misstag som inte köpte ett bättre hus direkt...
 
Mirakelman skrev:
Nu har jag kommit på det slutliga rådet, eftersom jag gick tillbaka till ursprungsfrågan. Köp kit + 60 mm macro. Extra batteri behövs inte såvida du inte är utan laddare en vecka, jag har läst om någon som tagit 1100 bilder utan uppladdning (läs på recensioner här på FS). Batterigrepp, nja, jag är tveksam om sådant verkligen behövs. Teleobjektiv för skidbilder? Det är inte troligt... kit + 60 mm makro + 1 GB ultra II. That's it, go and buy!

Extra batteri har jag lagt på is i allafall ett tag. Batterigreppet måste jag dock ha då jag tycker att kameran blir alldeles för liten annars. (jag har stora händer). Vad tele gäller vid skidfoto så har jag använt mitt som jag har i dagsläget väldigt mkt till det.
 
Jimmy Thörne skrev:
Petra, om du redan börjat fundera på hur du ska gå väga till för att sälja din kamera då du ska uppgradera tror jag du gjort ett stort misstag som inte köpte ett bättre hus direkt...

Njae, så tänker inte jag. Jag tänker längre än så. Dvs, jag är supernöjd med mitt köp av min 350D. Den passar mig utmärkt.

Men, om 2-3 år eller så lär jag vilja köpa ett nytt kamerahus, eftersom tekniken utvecklas hela tiden. Det handlar inte om att jag "snålat" nu, utan jag startar att bygga upp ett system med Canonoptik. Kamerahusen kommer att bytas ut medan bra optik kommer att finnas kvar mycket längre än ett kamerahus.

Jag byter dator ungefär var tredje år också, men jag byter inte operativsystem eller programvaror (eller jo, jag uppdaterar ju programvarorna, men jag har köpt många licenser för Mac OS, vilket gör att jag inte tänker byta operativsystem, utan jag uppgraderar min dator när den börjar kännas för seg och inte hänger med längre).

Förstår du hur jag menar???

Jag börjar med små steg, köper ett bra hus (som jag har råd med) och köper ett bra objektiv (som jag har råd med) och längre fram köper jag fler bra objektiv. Sen när tekniken kommit längre, när jag vuxit ur kameran jag har, ja då uppgraderar jag huset, inte optiken.
 
Jag resonerar ungefär som Petra. Börjar i lagom skala m något lagomt avancerat att växa i.

Jag är nybörjare men har ett stort intresse att lära mig så jag vill inte heller växa ur kameran för fort heller, vill ha nåt smidigt (inga stora klunsar). 350D m kitobjektivet blev perfekt för mig just därför. Har även beställt ett 60/2,8 macro + en 55-200 zoom. Tycker kitobjektivet är lite för litet zoomomfång har jag redan märkt, fotar gärna på minst 55 brännvidd.

Macrot är väl mest "kvalitet" av dessa men de andra två kommer nog räcka bra till mig ett bra tag. Skulle gärna vilja ha fler objektiv både zoom o fasta men det får bli eftersom. Jag är fortfarande inte helt övertygad om ett mer än dubbelt så dyrt objektiv hjälper mig att ta dubbelt så bra bilder.

Har köpt en extern blixt också, en Speedlite 420EX och den kompenserar ju lite de ljussvagare objektiven.

Om intresset håller i sig och jag utvecklas i mitt fotande så tror jag också att jag kommer att byta hus om några år. Kanske säljer jag då min 350D med de billigare objektiven, jag får ju def inte igen pengarna men så är det ju m beg tekniska prylar alltid.
 
Mycket bra diskussion för mig som också funderar på att köpa en 350D.
En dum fråga säkert men vad betyder "batterigrepp" och vad betyder egentligen "kit"?
Måste man beställa batterier extra eller ingår de i paketet?
 
Batterigrepp = http://www.cyberphoto.se/index.php?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=BG-E3

Ett batteri ingår i kameran, det andra får man köpa till (om man vill) det går att köra på ett batteri också.

Syftet med batterigreppet för min del är att kameran blir större se bild; http://www.cyberphoto.se/canon/digital/350d/eos350dbg_sv.jpg

+ vertikal avtryckare (om nu greppet har det, jag vet inte pga att jag inte sett greppet i verkligheten) (det verkar ha det enl. cyberphots bild)

KIT = Det objektivet som medföljer i paket när man köper kameran, i detta fallet ett 18-55/3,5-5,6
 
Beställde paketet i går :)

Lite lev.tid på vissa grejer dock... :-(

ca 1 vecka på 70-200, å batterigreppet, minnenkortet (1gb extreme3 blev det) resonera så att om jag behöver mer plats sedan så kan jag köpa ett till 1gb kort.

ca 1månad!!! på EF-S 60mmMacro

Kameran kommer på tosdag. Tihi
 
Tack Tommy!
Lite klokare igen, det finns så oändligt med frågor såhär i starten, men den som inte frågor lär sig inget.
Det ser ut som om det blir en Nikon D70 för mig iaf. De har ett så bra erbjudande nu:
Kit18-70 zoom + 70-300mm zoom för 1.249 euro.
Väldigt sjuk på att köpa
AF Micro-Nikkor 600 mm f/2,8D till.
Ringde till butiken idag och de får in den idag.
Jag är som ett barn på julafton, vet inte hur jag ska orka vänta tills jag får hålla den i handen så antagligen blir det nog affär.
Hoppas du blir nöjd med ditt val!!!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.