Jimmy Thörne skrev:
Petra, om du redan börjat fundera på hur du ska gå väga till för att sälja din kamera då du ska uppgradera tror jag du gjort ett stort misstag som inte köpte ett bättre hus direkt...
Njae, så tänker inte jag. Jag tänker längre än så. Dvs, jag är supernöjd med mitt köp av min 350D. Den passar mig utmärkt.
Men, om 2-3 år eller så lär jag vilja köpa ett nytt kamerahus, eftersom tekniken utvecklas hela tiden. Det handlar inte om att jag "snålat" nu, utan jag startar att bygga upp ett system med Canonoptik. Kamerahusen kommer att bytas ut medan bra optik kommer att finnas kvar mycket längre än ett kamerahus.
Jag byter dator ungefär var tredje år också, men jag byter inte operativsystem eller programvaror (eller jo, jag uppdaterar ju programvarorna, men jag har köpt många licenser för Mac OS, vilket gör att jag inte tänker byta operativsystem, utan jag uppgraderar min dator när den börjar kännas för seg och inte hänger med längre).
Förstår du hur jag menar???
Jag börjar med små steg, köper ett bra hus (som jag har råd med) och köper ett bra objektiv (som jag har råd med) och längre fram köper jag fler bra objektiv. Sen när tekniken kommit längre, när jag vuxit ur kameran jag har, ja då uppgraderar jag huset, inte optiken.